Przeniesiemy towary, które mamy na stanie w jednym z naszych sklepów, do wybranego przez Ciebie oddziału najpóźniej drugiego dnia roboczego.

B-24D Liberator 1:28 (1232 mm)

Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: 168,95 €
W magazynie
Úterý 06.01. możesz go mieć w sklepie centralnym Nademlejnská
Středa 07.01. może być z tobą
Kupić
Kupić

Jesteśmy na rynku już od 35 lat = bezpieczne zakupy i profesjonalna obsługa
Producent: Guillow
Kod produktu: 4SH2003
EAN: 072365020030

Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.

Wyślij zapytanie

Opis produktu

Guillow 4SH2003 - B-24D Liberator 1:28 (1232 mm)

Model amerykańskiego bombowca z II wojny światowej. Święta wojna. Model statyczny z wycinanymi częściami z balsy oraz formowanymi próżniowo częściami z tworzywa sztucznego. Rozpiętość 1232 mm.

Samolot Consolidated B-24 Liberator powstał na początku II wojny światowej. II wojna światowa miała ten sam cel, co B-17 Flying Fortress - jako bombowiec dzienny dalekiego zasięgu, który nie potrzebował eskorty myśliwców. W porównaniu ze starszym B-17 był nieco bardziej rozwinięty aerodynamicznie dzięki smukłemu skrzydłu o nowoczesnym profilu, a także posiadał chowane podwozie przednie (noga przednia zestrzelonego Liberatora posłużyła nawet jako wzór dla niemieckich myśliwców odrzutowych Me-262 Schwalbe). W „zderzeniu z rzeczywistością”, w obliczu dużych strat poniesionych na przykład przez, Jednak nalot na rafinerie i pola naftowe w Ploeszti w Rumunii wykazał konieczność wprowadzenia licznych modyfikacji, podobnych do tych w B-17. Liberatory sprawdziły się nie tylko jako bombowce (np. w Pardubicach sto Liberatorów z włoskich baz zrównało z ziemią miejscową rafinerię, w tym pobliski dworzec kolejowy, cukrownię i legendarny hotel Veselka), ale także jako samoloty rozpoznawcze dalekiego zasięgu z komorą bombową wyposażoną w baterię kamer, a przede wszystkim jako niezwykle skuteczne samoloty zwalczania okrętów podwodnych. To właśnie takie Liberatory są nierozerwalnie związane z historią 311 Czechosłowackiego Dywizjonu Bombowego. Oprócz kilku okrętów podwodnych, najcenniejszym łupem „naszego” Liberatora był niemiecki łamacz blokady Alsterufer, szybki statek transportowy wiozący ładunek wolframu z Japonii do Rzeszy, w ilości wystarczającej na roczną produkcję stali na niemieckie „czołgi pancerne”. 27 grudnia 1943 roku, 800 kilometrów na północny zachód od przylądka Finisterre, Liberator pod załogą ppor. Oldřicha Doležala przypuścił atak na statek ukrywający się pod niskimi chmurami i naszpikowany działami przeciwlotniczymi. Po trafieniu dwiema bombami i kilkoma rakietami statek zapalił się i zaczął powoli, acz nieuchronnie tonąć...

Zestaw modelowy czterosilnikowego bombowca górnopłata, model statyczny z bogatym wyposażeniem i szczegółami, w jakości muzealnej, w skali 1:28.

Model jest klasyczną konstrukcją wykonaną w całości z balsy, z wstępnie przyciętymi drewnianymi częściami, akcesoriami modelarskimi wykonanymi z plastiku formowanego próżniowo i częściami z plastiku wykonanymi metodą formowania wtryskowego. Kadłub został oczywiście skonstruowany przy użyciu prawdziwej technologii miniaturowego modelarstwa z grodźmi i większą liczbą podłużnic, które pozwalają na wierne odtworzenie zaokrąglonych kształtów. Budowa odbywa się w dwóch etapach - dzięki „wycięciu” w płaszczyźnie pionowej najpierw budujesz jedną połowę kadłuba bezpośrednio na blacie roboczym, a następnie „przyklejasz” do niej drugą połowę. Dzięki temu nawet skomplikowane kształty kadłuba można budować prosto i symetrycznie, bez konieczności stosowania specjalnych narzędzi. Skrzydło zbudowane jest klasycznie z żeber i belek. Ponieważ jest to model dla zaawansowanego budowniczego, powinieneś mieć już doświadczenie w klasycznym budownictwie.

Zestaw zawiera: wycięte części z balsy, belki z balsy, części modelu prasowane próżniowo (osłona silnika, silniki...), przezroczyste listwy octanowe kokpitu i przedniej „szklarni”, koła plastikowe, stalowy sznurek do podwozia i inne drobne części, papier pokryciowy, arkusz mokrych kalkomanii, plan budowy.

Wskazówka budowlana: NIE WYŁAMUJ wstępnie wyciętych części! Obróć deskę, połóż ją na powierzchni roboczej i lekko przeszlifuj drobnym papierem ściernym (o gradacji 220 lub drobniejszym). Części można wówczas łatwiej oddzielić; jeśli są one nadal „przywiązane” do deski włóknami drewna, należy ostrożnie oddzielić część ostrym nożykiem modelarskim (np. nożykiem Excel nr 1 z ostrzem nr 11).

Rozpiętość [mm] 1232
Długość [mm] 737
Funkcje kontrolowane Brak
Trudność budowy S4

Ta strona korzysta z plików cookies

W celu poprawy jakości naszych usług na tej stronie używamy plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Warunków korzystania z witryny .

Funkcjonalne pliki cookie Te pliki cookie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny i dlatego nie można ich wyłączyć.
Analityczne pliki cookie Analityczne pliki cookie pomagają nam śledzić i analizować sposób, w jaki odwiedzający wchodzą w interakcję z naszą witryną w Google Analytics 4. Informacje te pozwalają nam ulepszać zawartość i zapewniać lepszą obsługę użytkownika.
Marketingowe pliki cookie Odczytywanie i zapisywanie plików cookies w celach marketingowych dla systemów reklamowych takich jak Google Ads czy Sklik. Te pliki cookie pozwalają nam śledzić zachowanie użytkowników oraz mierzyć wydajność witryny i skuteczność naszych kampanii reklamowych.
Spersonalizowana reklama Remarketingowe pliki cookies pozwalają nam prezentować Ci spersonalizowane reklamy na podstawie Twoich wcześniejszych interakcji z naszą witryną w systemach takich jak Google Ads, Sklik.
Wykorzystanie danych osobowych Korzystając z tej opcji, wyrażasz zgodę na przesyłanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych do Google w celu targetowania i oceny reklam online oraz marketingu ukierunkowanego.