Zapytanie o produkt
PBY-5a Catalina 1:28 (1156mm)
Kod produktu: 4SH2004
PBY-5a Catalina 1:28 (1156mm)
| Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 172,98 € |
|
W magazynie
Poniedziałek 10.11. możesz go mieć w sklepie centralnym Nademlejnská Wtorek 11.11. może być z tobą |
|
|
|
Kupić |
| Kupić | |
|
Jesteśmy na rynku już od 35 lat = bezpieczne zakupy i profesjonalna obsługa |
|
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
Wyślij zapytanieOpis produktu
Guillow 4SH2004 - PBY-5a Catalina 1:28 (1156mm)
Tak jak B-17 „Flying Fortress” jest symbolem bombowca alianckiego, tak Consolidated PBY Catalina jest synonimem latających łodzi rozpoznawczych oraz zwalczania okrętów i łodzi podwodnych. Charakterystyczny kształt samolotu ze skrzydłem umieszczonym nad kadłubem na pylonie i przeszklonymi „wypukłościami” stanowisk obserwacyjnych po bokach jest łatwy do rozpoznania dla każdego na pierwszy rzut oka. Podczas wojny Cataliny służyły na wszystkich morzach i oceanach, były pomalowane na czarno i wyposażone w radar, przeprowadzały nocne ataki torpedowe na japońskie okręty ( nazywano je „Czarnymi Kotami” ). Wersje zwalczające okręty podwodne, oprócz bomb głębinowych, były wyposażone w torpedy akustyczne Fido ( oficjalnie miny Mk.24 ). Pod koniec wojny na występie na rufie zamontowano detektor anomalii magnetycznych (MAD), a podczas przelotu nad zanurzonym okrętem podwodnym odpalano rakiety hamujące do tyłu ( oczywiście maszyny te nazywano „MAD Cat” – co oznacza również Mad Cat ). Cataliny nadal latają jako samoloty transportowe, "bombowce wodne" do gaszenia pożarów...
Zestaw modelowy dwusilnikowego górnopłata, model statyczny z bogatym wyposażeniem i szczegółami, w jakości muzealnej, w skali 1:28. Catalinę można zbudować jako PBY-5 bez podwozia lub jako amfibię PBY-5a z trójkołowym przednim podwoziem.
Model jest klasyczną konstrukcją wykonaną w całości z balsy, z wstępnie przyciętymi drewnianymi częściami, akcesoriami modelarskimi wykonanymi z plastiku formowanego próżniowo i częściami z plastiku wykonanymi metodą formowania wtryskowego. Kadłub został oczywiście skonstruowany przy użyciu prawdziwej technologii miniaturowego modelarstwa z grodźmi i większą liczbą podłużnic, które pozwalają na wierne odtworzenie zaokrąglonych kształtów. Budowa odbywa się w dwóch etapach - dzięki „wycięciu” w płaszczyźnie pionowej najpierw budujesz jedną połowę kadłuba bezpośrednio na blacie roboczym, a następnie „przyklejasz” do niej drugą połowę. Dzięki temu nawet skomplikowane kształty kadłuba można budować prosto i symetrycznie, bez konieczności stosowania specjalnych narzędzi. Skrzydło zbudowane jest klasycznie z żeber i belek. Ponieważ jest to model dla zaawansowanego budowniczego, powinieneś mieć już doświadczenie w klasycznym budownictwie.
Zestaw zawiera: wycięte części z balsy, belki z balsy, części modelu prasowane próżniowo (osłona silnika, silniki...), przezroczyste listwy octanowe kokpitu i bocznych „wypukłości”, plastikowe koła, stalowy sznurek do podwozia i inne drobne części, papier pokryciowy, arkusz mokrych kalkomanii, plan budowy.
Wskazówka budowlana: NIE WYŁAMUJ wstępnie wyciętych części! Obróć deskę, połóż ją na powierzchni roboczej i lekko przeszlifuj drobnym papierem ściernym (o gradacji 220 lub drobniejszym). Części można wówczas łatwiej oddzielić; jeśli są one nadal „przywiązane” do deski włóknami drewna, należy ostrożnie oddzielić część ostrym nożykiem modelarskim (np. nożykiem Excel nr 1 z ostrzem nr 11).
| Rozpiętość [mm] | 1156 |
| Długość [mm] | 724 |
| Funkcje kontrolowane | Nic |
| Złożoność konstrukcji | S4 |