Linijka stalowa 15cm/6" ze zjeżdżalnią

Infolinia dla klientów w godzinach 9:00-18:00: +420 774 590 258 | Czy potrzebujesz pomocy?
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 104,44 € |
W magazynie
Poniedziałek 04.08. możesz go mieć w sklepie centralnym Nademlejnská Wtorek 05.08. może być z tobą |
|
|
Kupić |
Kupić |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
Wyślij zapytanieFirma de Havilland, znana z produkcji postępowych i szybkich lekkich bombowców DH-4 i DH-9 pod koniec I wojny światowej, na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku popadła w kryzys. Przez lata projektowała i budowała eleganckie, dwu- lub nawet czterosilnikowe, „nowoczesne” dwupłaty kabinowe do transportu krótkodystansowego. Najsłynniejszym z nich jest zapewne model DH.89 Dragon Rapide, który również był produkowany dla RAF-u jako samolot transportowy i szkoleniowy o nazwie bojowej „Dominie”. Samoloty Dragon Rapids latają do dziś – jeśli odwiedzisz Wielką Brytanię, dzięki Classic Wings (2 samoloty) lub innym operatorom możesz cofnąć się w czasie i poczuć komfort samolotu pasażerskiego z lat 30. XX wieku. Przykładowo lot widokowy nad Duxford to niezapomniane przeżycie. Należy pamiętać, że maksymalna dopuszczalna waga pasażera wynosi 20 kamieni!
Zestaw amerykańskiej firmy DUMAS Aircraft to idealna maszyna dla zaawansowanego modelarza/budowniczego, który ma już większe doświadczenie w budowie małych modeli napędzanych gumką lub szybowcami oraz pilotowaniu modeli RC sterowanych wokół wszystkich trzech osi. Z pewnością spodoba Ci się „falisty” szkielet kadłuba i skrzydeł, papierowe pokrycie i malowanie - praca „jak w kościele”, a dzięki wysoce obrobionym, wycinanym laserowo częściom wszystko idzie jak po maśle.
Model zdalnie sterowany do samodzielnego złożenia, przedstawiający brytyjski dwupłatowiec transportowy, napędzany dwoma silnikami elektrycznymi. Model jest klasyczną konstrukcją wykonaną w całości z balsy, z drewnianymi częściami ciętymi laserowo, akcesoriami modelarskimi wykonanymi z plastiku formowanego próżniowo, częściami plastikowymi wykonanymi metodą formowania wtryskowego oraz metalem. Kadłub zbudowano przy użyciu standardowej technologii mini-modelarstwa, składając się z paneli bocznych sklejonych z belek balsowych, połączonych półgrodziami i poprzeczkami w kratownicową ramę. Uzyskane kształty uzyskasz po przyklejeniu dodatkowych prętów podłużnych. Skrzydło ma klasyczną konstrukcję belek i żeber, powierzchnia usterzenia wykonana jest z pasów balsy i elementów ciętych laserowo. Pewnym „sztuczkiem” jest wykonanie obwodowych części usterzenia z pasków balsy laminowanych na mokro. W ten sposób możesz łatwo uzyskać zaskakująco wytrzymałe i bardzo lekkie części - i to bez użycia węgla! Rysunki niezbędnych szablonów znajdziesz w instrukcji. Cały model można pokryć papierem dołączonym do zestawu lub odpowiednią, lekką folią termotransferową do prasowania, charakteryzującą się niskim skurczem, np. Airspan lub Litespan.
Dragon Rapide jest przeznaczony do napędu za pomocą dwóch małych silników prądu stałego z przekładnią - np. Agregat prądotwórczy GWS narysowany na planie. Obecnie najczęściej wybierany jest mały silnik bezszczotkowy – w takim przypadku konieczne jest przeprojektowanie łoża silnika (dodanie nowej przegrody silnika wykonanej ze sklejki brzozowej o grubości 1,5–2 mm). Powinno być to dość łatwe do wykonania przy użyciu „wrzeciona” o średnicy 22 mm, takiego jak Himax C2212-1180 stosowanego w modelach Merlin firmy Multiplex. W przypadku bardziej powszechnego wirnika o średnicy 28 mm stanowi to większe wyzwanie ze względu na małą szerokość gondoli silnikowych - można zamontować silnik (w normalnej pozycji z tuleją zaciskową napędu śmigła) z tyłu przodu za pomocą wspornika „L” wykonanego z 1-milimetrowej blachy duraluminiowej i przymocowanego do „pióra” ze sklejki lub grubszej belki świerkowej pod silnikiem. „Język” lub belka jest zakotwiczona do grodzi silnika i wzmocniona rozpórkami podobnymi do tych, które są narysowane na planie jednostki napędowej GWS. Do komfortowego latania wystarczą silniki elektryczne klasy AXI 2208 i akumulator Li-poly o pojemności 1100–1300 mAh, dwu- lub trzykomorowy. Zalecamy, aby nie przesadzić z „motoryzacją” – to latawiec, a nie rakieta. Do startu z asfaltowego pasa startowego można używać śmigieł o średnicy do 7 cali; do latania nad równo przyciętą trawą, bezpieczniej jest wybrać śmigła o średnicy zaledwie 6 cali (patrz tabela).
Zestaw zawiera: części wycinane laserowo z balsy, belki z balsy, części prasowane próżniowo (pokrywy silnika, pokrywy kabiny...), stalową linkę do podwozia i innych małych części, lekkie koła piankowe, kolorowy papier okleinowy, arkusz naklejek, plan budowy.
Rozpiętość [mm] | 1067 |
Długość [mm] | 762 |
Powierzchnia skrzydła [dm 2 ] | 18,8 |
Funkcje kontrolowane | S,V,K,M(2) |
Złożoność konstrukcji | S3 |
Trudność pilotażu | P2,P3 |
Zalecany sprzęt napędowy i RC:
DUMAS | PROMIEŃ | MPX | LISI | OŚ | |
Silnik | 2x GWS-IPS-S2 (3,5:1) | PROMIEŃ C2826/18 | Himax C2212-1180 | 2x FOXY C2209/24 | 2x OŚ 2208/26 |
Regulator | JES-020 | 2x FOXY R-12B | 2x FOXY R-12B | 2x FOXY R-12B | 2x FOXY R-12B |
Bateria | PROMIEŃ 7,4 V 1600 mAh | PROMIEŃ 7,4 V 1100 mAh | PROMIEŃ 11,1 V 1100 mAh | PROMIEŃ 11,1 V 1100 mAh | PROMIEŃ 11,1 V 1100 mAh |
Śmigło | 2x GWS 7x6" | 2x transporter opancerzony 6x4E | 2x transporter opancerzony 6x4E | 2x transporter opancerzony 6x4E | 2x transporter opancerzony 6x4E |
Serwo | 4x HS-55 | ||||
Zestaw zdalnie sterowany | min. 4 kanały |
4 rzeczy
Ta strona korzysta z plików cookies
W celu poprawy jakości naszych usług na tej stronie używamy plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Warunków korzystania z witryny .