BD CORTEX – jednostka stabilizacyjna

Infolinia dla klientów w godzinach 9:00-18:00: +420 774 590 258 | Czy potrzebujesz pomocy?
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 592,34 € |
Tymczasowo niedostępne | |
|
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności |
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
#Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
Półskalowy model historycznego szybowca o rozpiętości 3500 mm przeznaczonego do żeglugi termicznej. Powierzchnie konstrukcyjne kadłuba, skrzydeł i usterzenia. Sterowane lotki, ster kierunku, ster wysokości i hak zwalniający do holowania samolotu (wbudowany w dziób).
Jednomiejscowy szybowiec o wysokich osiągach K8B niemieckiej firmy Alexander Schleicher (zaprojektowany przez Rudolfa Kaisera – stąd litera K w oznaczeniu) był jednym z najpopularniejszych typów szybowców na świecie pod koniec lat 50. i w latach 60. XX wieku. Jest to jedno z najwybitniejszych osiągnięć klasycznego wzornictwa z czasów sprzed pojawienia się materiałów kompozytowych i mocnych profili laminowanych.
Model wyprodukowany przez firmę Phoenix Model, przeznaczony przede wszystkim do holowania samolotów i lotów termicznych, wiernie odwzorowuje kształty prawdziwej maszyny, a także uwzględnia oryginalny design. Kadłub stanowi lekką konstrukcję wykonaną ze sklejki i balsowych grodzi oraz świerkowych i balsowych podłużnic pokrytych folią termoizolacyjną Oracover.
Dostęp do pokładowej elektroniki możliwy jest poprzez zdejmowaną osłonę kabiny. Pod przezroczystą osłoną kabiny znajduje się makieta deski rozdzielczej i pilota. Hak holowniczy do holowania samolotem jest już wbudowany w dziób.
Dwuczęściowe skrzydło o profilu HQ/W-3/10, mocowane z boku do dwóch łączników rurowych ze stali nierdzewnej, to klasyczna konstrukcja z skrzynką skrętną. Lotki sterowane są dwoma serwomechanizmami wyposażonymi w krótkie, proste pręty. Charakterystyczny, gruby profil skrzydła z zaokrąglonym środkiem zapewnia dużo miejsca na stosowanie serwomechanizmów o standardowych rozmiarach.
Powierzchnie usterzenia w układzie klasycznym są w całości wykonane z balsy, statecznik poziomy ma pokrycie wykonane w całości z balsy, wszystko jest w całości pokryte materiałem Oracover. Aby ułatwić transport, zarówno pozioma, jak i pionowa powierzchnia ogonowa są zdejmowalne.
Ster kierunku i wysokości kontrolowany jest za pomocą standardowych serwomechanizmów prętowych przechowywanych w kokpicie. Inny standardowy serwo steruje hakiem holowniczym, który składa się z rury prowadzącej przyklejonej do dziobu i przesuwnego sworznia poprzecznego. Podwozie, podobnie jak w „dorosłym” samolocie K8B, składa się z jednego nieresorowanego koła wystającego poza obrys kadłuba.
Do sterowania modelem potrzebnych będzie pięć standardowych serwomechanizmów. Do lotek i haka holowniczego wystarczają powszechnie stosowane serwomechanizmy o ciągu 3 kg/cm, do powierzchni usterzenia zaleca się wybór serwomechanizmów o ciągu 5–6 kg/cm. Do sterowania modelem wystarczy sześciokanałowy komputer RC z mikserem do klapolotek i przełącznikiem do sterowania hakiem holowniczym.
Model motoryzacji
Samolot K8B można łatwo zasilić silnikiem umieszczonym na pylonie nad kadłubem. Nasuwa się proste rozwiązanie: wygiąć odwrócony pylon w kształcie litery U z blachy duraluminiowej, którą następnie wsunąć w rurowe łączniki skrzydła. Wystarczającą moc zapewni dwusuwowy silnik spalinowy o pojemności 6,5 cm3 lub silnik elektryczny klasy AXI 4120. Model ten nie jest zbyt przystosowany do montażu silnika elektrycznego na dziobie. Rozwiązanie to wymagałoby całkowitej przebudowy dziobu.
Zawartość opakowania
W skład zestawu wchodzą: kadłub konstrukcyjny, skrzydła i usterzenie pokryte powłoką Oracover, zestaw akcesoriów, koło i instrukcja.
Zalecany sprzęt RC (wersja bez silnika):
Rozpiętość [mm] | 3500 |
Długość [mm] | 1650 |
Waga [g] | 2300–3700 |
Powierzchnia skrzydła [dm2] | 73,8 |
Funkcje kontrolowane | S, W, K (2) |
Złożoność konstrukcji | S1 |
Trudność pilotażu | P2, P3 |
2 rzeczy
Ta strona korzysta z plików cookies
W celu poprawy jakości naszych usług na tej stronie używamy plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Warunków korzystania z witryny .