Szybowiec K8B 3500mm ARF

Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: 592,34 €
Tymczasowo niedostępne
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności
Producent: PHOENIX MODEL
Kod produktu: 4ST16029
EAN: 8595241349985

Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
#Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.

Wyślij zapytanie Sprawdź dostępność
  • Opis produktu

  • Informacje techniczne

Opis produktu

PHOENIX MODEL - Szybowiec K8B 3500mm ARF - 4ST16029

Półskalowy model historycznego szybowca o rozpiętości 3500 mm przeznaczonego do żeglugi termicznej. Powierzchnie konstrukcyjne kadłuba, skrzydeł i usterzenia. Sterowane lotki, ster kierunku, ster wysokości i hak zwalniający do holowania samolotu (wbudowany w dziób).

Jednomiejscowy szybowiec o wysokich osiągach K8B niemieckiej firmy Alexander Schleicher (zaprojektowany przez Rudolfa Kaisera – stąd litera K w oznaczeniu) był jednym z najpopularniejszych typów szybowców na świecie pod koniec lat 50. i w latach 60. XX wieku. Jest to jedno z najwybitniejszych osiągnięć klasycznego wzornictwa z czasów sprzed pojawienia się materiałów kompozytowych i mocnych profili laminowanych.

Model wyprodukowany przez firmę Phoenix Model, przeznaczony przede wszystkim do holowania samolotów i lotów termicznych, wiernie odwzorowuje kształty prawdziwej maszyny, a także uwzględnia oryginalny design. Kadłub stanowi lekką konstrukcję wykonaną ze sklejki i balsowych grodzi oraz świerkowych i balsowych podłużnic pokrytych folią termoizolacyjną Oracover.
Dostęp do pokładowej elektroniki możliwy jest poprzez zdejmowaną osłonę kabiny. Pod przezroczystą osłoną kabiny znajduje się makieta deski rozdzielczej i pilota. Hak holowniczy do holowania samolotem jest już wbudowany w dziób.

Dwuczęściowe skrzydło o profilu HQ/W-3/10, mocowane z boku do dwóch łączników rurowych ze stali nierdzewnej, to klasyczna konstrukcja z skrzynką skrętną. Lotki sterowane są dwoma serwomechanizmami wyposażonymi w krótkie, proste pręty. Charakterystyczny, gruby profil skrzydła z zaokrąglonym środkiem zapewnia dużo miejsca na stosowanie serwomechanizmów o standardowych rozmiarach.

Powierzchnie usterzenia w układzie klasycznym są w całości wykonane z balsy, statecznik poziomy ma pokrycie wykonane w całości z balsy, wszystko jest w całości pokryte materiałem Oracover. Aby ułatwić transport, zarówno pozioma, jak i pionowa powierzchnia ogonowa są zdejmowalne.

Ster kierunku i wysokości kontrolowany jest za pomocą standardowych serwomechanizmów prętowych przechowywanych w kokpicie. Inny standardowy serwo steruje hakiem holowniczym, który składa się z rury prowadzącej przyklejonej do dziobu i przesuwnego sworznia poprzecznego. Podwozie, podobnie jak w „dorosłym” samolocie K8B, składa się z jednego nieresorowanego koła wystającego poza obrys kadłuba.

Do sterowania modelem potrzebnych będzie pięć standardowych serwomechanizmów. Do lotek i haka holowniczego wystarczają powszechnie stosowane serwomechanizmy o ciągu 3 kg/cm, do powierzchni usterzenia zaleca się wybór serwomechanizmów o ciągu 5–6 kg/cm. Do sterowania modelem wystarczy sześciokanałowy komputer RC z mikserem do klapolotek i przełącznikiem do sterowania hakiem holowniczym.

Model motoryzacji

Samolot K8B można łatwo zasilić silnikiem umieszczonym na pylonie nad kadłubem. Nasuwa się proste rozwiązanie: wygiąć odwrócony pylon w kształcie litery U z blachy duraluminiowej, którą następnie wsunąć w rurowe łączniki skrzydła. Wystarczającą moc zapewni dwusuwowy silnik spalinowy o pojemności 6,5 cm3 lub silnik elektryczny klasy AXI 4120. Model ten nie jest zbyt przystosowany do montażu silnika elektrycznego na dziobie. Rozwiązanie to wymagałoby całkowitej przebudowy dziobu.

Zawartość opakowania

W skład zestawu wchodzą: kadłub konstrukcyjny, skrzydła i usterzenie pokryte powłoką Oracover, zestaw akcesoriów, koło i instrukcja.

Zalecany sprzęt RC (wersja bez silnika):

  • Akumulator odbiorczy: Sanyo KR-1800SC 4,8 V lub większy, w zależności od potrzeb, aby osiągnąć położenie środka ciężkości,
  • 3x serwo Hitec HS-422, 2x serwo Hitec HS-645 MG (S+V),
  • komputerowy zestaw RC z 6 kanałami i mikserem do klapolotek.

Informacje techniczne

Rozpiętość [mm] 3500
Długość [mm] 1650
Waga [g] 2300–3700
Powierzchnia skrzydła [dm2] 73,8
Funkcje kontrolowane S, W, K (2)
Złożoność konstrukcji S1
Trudność pilotażu P2, P3

Części zamienne i powiązane produkty

2 rzeczy

Ta strona korzysta z plików cookies

W celu poprawy jakości naszych usług na tej stronie używamy plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Warunków korzystania z witryny .

Funkcjonalne pliki cookie Te pliki cookie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny i dlatego nie można ich wyłączyć.
Analityczne pliki cookie Analityczne pliki cookie pomagają nam śledzić i analizować sposób, w jaki odwiedzający wchodzą w interakcję z naszą witryną w Google Analytics 4. Informacje te pozwalają nam ulepszać zawartość i zapewniać lepszą obsługę użytkownika.
Marketingowe pliki cookie Odczytywanie i zapisywanie plików cookies w celach marketingowych dla systemów reklamowych takich jak Google Ads czy Sklik. Te pliki cookie pozwalają nam śledzić zachowanie użytkowników oraz mierzyć wydajność witryny i skuteczność naszych kampanii reklamowych.
Spersonalizowana reklama Remarketingowe pliki cookies pozwalają nam prezentować Ci spersonalizowane reklamy na podstawie Twoich wcześniejszych interakcji z naszą witryną w systemach takich jak Google Ads, Sklik.
Wykorzystanie danych osobowych Korzystając z tej opcji, wyrażasz zgodę na przesyłanie i przetwarzanie Twoich danych osobowych do Google w celu targetowania i oceny reklam online oraz marketingu ukierunkowanego.