BD CORTEX – jednostka stabilizacyjna

Infolinia dla klientów w godzinach 9:00-18:00: +420 774 590 258 | Czy potrzebujesz pomocy?
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 535,89 € |
Tymczasowo niedostępne | |
|
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności |
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
#Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
Samolot DeHavilland of Canada DHC-2 Beaver, opracowany w Kanadzie krótko po II wojnie światowej, stał się synonimem samolotu do „lotów w terenie” – niewymagającego, roboczego samolotu, który może bezpiecznie przewozić pilota i sześciu pasażerów o każdej porze i w każdym miejscu. Sprawdzona maszyna była kilkakrotnie „odmładzana” poprzez większe lub mniejsze modyfikacje, m.in. zainstalowanie nowoczesnego silnika turbośmigłowego zamiast oryginalnego dziewięciocylindrowego silnika gwiazdowego Pratt & Whitney Wasp Jr. o mocy 450 KM. Najnowszą i najbardziej udaną przeróbką jest DHC-2T Turbo Beaver kanadyjskiej firmy Viking Air, która unowocześnia stare płatowce Beaver, instalując w przedłużonym nosie silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-34 o mocy 680 KM; Na pierwszy rzut oka zauważysz także nową, kwadratową, pionową powierzchnię ogonową.
Półskalowy model kanadyjskiego lekkiego górnopłata transportowego o klasycznej konstrukcji wykonanej w całości z balsy, napędzanego silnikiem dwusuwowym o pojemności 12-15 cm3, silnikiem czterosuwowym o pojemności 15-20 cm3, silnikiem benzynowym o pojemności 15 cm3 lub silnikiem elektrycznym klasy AXI 4130 dla pilotów średniozaawansowanych. Jeśli do modelu zostaną dodane pływaki, zalecamy wybór silników o górnej granicy podanego zakresu pojemności skokowej.
Kadłub wykonany jest z klasycznej balsy i lekkiej sklejki, z odpinaną laminowaną pokrywą silnika z charakterystycznym „podbródkiem”. Silnik spalinowy zamontowany jest na regulowanym plastikowym łożu, zakotwiczonym do grodzi silnika wykonanej ze sklejki, która stanowi część sztywnego, skrzynkowego „rdzenia” kadłuba. Jest tam również miejsce na zbiornik paliwa. W przypadku montażu silnika elektrycznego z tyłu, w zestawie znajduje się dodatkowa przegroda silnika z podkładkami. Kabina jest urządzona w stylu makiety, a dostęp do niej jest możliwy przez dwoje otwieranych drzwi. Serwomechanizmy steru kierunku, wysokości i przepustnicy znajdują się na spodzie kabiny, w przestrzeni dostępnej przez tylne drzwi z boku kadłuba. W wersji elektrycznej przednie drzwi pełnią funkcję otworu dostępowego do przechowywania akumulatora napędowego w schowku pod deską rozdzielczą. Sterowanie sterami odbywa się za pomocą linek kablowych z wytrzymałymi prętami stalowymi.
Dwuczęściowe skrzydło o półsymetrycznym profilu ma klasyczną konstrukcję z sztywną pokrywą skrzyni skrętnej. Połówki skrzydeł nasuwa się z boku na rurowy łącznik duraluminiowy i mocuje śrubami. Rozpórki skrzydeł posiadają rdzeń z blachy aluminiowej z osłoną o kształcie drewna; mocowane są za pomocą śrub. Lotki i klapy sterowane są niezależnie przez dwie pary serwomechanizmów wyposażonych w krótkie, proste pręty.
Powierzchnie ogonowe są wykonane klasycznie, w całości z balsy. Podwozie z kierowaną ostrogą drucianą sprzężoną ze sterem kierunku ma główne nogi z duraluminium z formowanymi osłonami kół z włókna szklanego. Do modelu można dokupić komplet pływaków z rozpórkami duraluminiowymi; Sterami wodnymi steruje się za pomocą serwomechanizmów zamontowanych w pływakach. Model pokryty jest folią termotransferową Oracover, posiada również rejestrację samolotu lecącego w Wielkiej Brytanii.
Do sterowania modelem potrzebny będzie co najmniej siedmiokanałowy pakiet komputerowy umożliwiający niezależne sterowanie lotkami i klapami. Serwa są dobrej jakości, standardowe, o ciągu 3-5 kg.cm, na powierzchniach ogonowych należy stosować mocniejsze serwomechanizmy o ciągu 5-7 kg.cm.
Zestaw zawiera:
Zbudowany i pokryty powłoką kadłub, natryskiwana osłona silnika z włókna szklanego, wykończone rozpórki skrzydeł, zbudowane i powlekane powierzchnie skrzydeł i usterzenia, aluminiowe podwozie, zestaw akcesoriów, koła, naklejki i ilustrowane instrukcje.
Rozpiętość [mm] | 1900 |
Długość [mm] | 1428 |
Powierzchnia skrzydła [dm 2 ] | 43.3 |
Waga [g] | 4600 - 5000 |
Funkcje kontrolowane | S,V,K(2),M,F(2) |
Złożoność konstrukcji | S2,S3 |
Trudność pilotażu | P2,P3 |
Zalecany sprzęt napędowy i RC:
2T | 4T | Benzyna | |
Silnik | ASP S91A | ASP-FS-120AR | System operacyjny MAX GT-15/GGT-15 |
Śmigło | MA 14x6-8” | MA 15x8" | LIS 14x8” |
Zbiornik (cm3) | 400-450 | 400-450 | 200-300 benzyny |
Serwo | 5x HS-422 (K, Ż, M), 2x HS-645MG (S, P) | ||
Serwo cyfrowe | 5x HS-5485HB (K, Ż, M), 2x HS-5645MG (S, P) | ||
Serwa HV/Digi | 5x HS-430BH (K, Ż, Ś), 2x D645MW (S, P) | ||
Zestaw zdalnie sterowany | min. Komputer 7-kanałowy |
2 rzeczy
Ta strona korzysta z plików cookies
W celu poprawy jakości naszych usług na tej stronie używamy plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Warunków korzystania z witryny .