Zestaw najwyższej jakości podwozia samochodu wyścigowego w skali 1:8, przeznaczonego do napędu silnikiem spalinowym.
RC8B4, który wygrał Mistrzostwa Świata IFMAR w 2022 r., nadchodzi z kolejną ewolucją. Deweloperzy Team Associated starali się obniżyć środek ciężkości i ciężar, aby poprawić prowadzenie na nieutwardzonych torach zewnętrznych. W rezultacie nowa konstrukcja podwozia RC8B4.1 RWB ma sztywniejszy profil ścięty, co zapewnia przewidywalne zachowanie przy dużej prędkości, umożliwiając łagodniejsze ustawienia amortyzatorów.
Zawieszenie zostało przeprojektowane z nowymi przednimi i tylnymi amortyzatorami z niskim środkiem ciężkości i krótszymi amortyzatorami, wraz z nowymi tylnymi ramionami z trzema otworami, które umożliwiają zastosowanie bardziej miękkich amortyzatorów i sprężyn. Nowe tylne wahacze o szerokiej podstawie są dostępne w trzech stałych wysokościach osi i wykorzystują 3-milimetrowe wieże piast z włókna węglowego, które umożliwiają kilka różnych opcji geometrii.
Wreszcie, buggy jest wyposażony w uniwersalne półosie napędowe o średnicy 92 mm, przekładnie stożkowe 44/13 i tłoczoną przekładnię główną 46T, co zapewnia maksymalną przyczepność i płynne przenoszenie mocy na nierównych trasach na zewnątrz.
Cechy:
- Nowa podłoga i osłony boczne modelu RC8B4.1 RWB ze zwężanym kształtem podwozia zapewniają większą sztywność i przewidywalność.
- Nowe aluminiowe amortyzatory przednie i tylne z nisko położonym środkiem ciężkości i zmniejszoną masą.
- Nowe amortyzatory przednie i tylne o średnicy 16 mm obniżają środek ciężkości i zmniejszają masę.
- Nowe 6-otworowe frezowane tłoki amortyzatorów z przodu o średnicy 1,4 mm i z tyłu o średnicy 1,5 mm, wraz z uszczelkami pokryw amortyzatorów.
- Nowe 3-otworowe tylne wahacze zawieszenia i udoskonalona geometria tylnego stabilizatora dla gładkich i nierównych tras.
- Nowa, wytrzymała konstrukcja tylnego drążka z szeroką podstawą i regulowanymi wieżami z włókna węglowego o grubości 3 mm.
- Nowe, niebieskie, aluminiowe mocowania przedniego wahacza zapewniają większą trwałość.
- Nowy przedni zderzak RC8B4.1 o profilu zoptymalizowanym pod kątem jazdy po nierównych torach.
- Nowo frezowana przekładnia główna 47T.
- Zestaw kół zębatych 13-44.
- Uniwersalne półosie 92 mm z półosiami napędowymi 17 mm.
- Zmodernizowane wahacze wykonane z materiału Soft Blend zapewniającego maksymalną wytrzymałość w zimnych warunkach.
- Nowe aluminiowe ramiona bloku kierowniczego +1 zapewniające precyzyjniejsze kierowanie w warunkach słabej przyczepności.
Funkcje z poprzednich wersji:
- Innowacyjna geometria przedniego zawieszenia z przegubami kulowymi poprawia równowagę układu kierowniczego i gwarantuje przewidywalne prowadzenie w każdych warunkach.
- Bloki kierownicze RC8B4 8-biegowe uzupełniono o szersze górne punkty obrotu wahaczy, co zapewnia większą stabilność i spójność sterowania w całym zakresie skrętu.
- Przekładnie RC8B4 są wykonane z najnowszego twardego materiału stosowanego w RC8T4: Przednie koło zębate to zębatka o kącie skosu 3,5°, aby wyprostować środkowy wał napędowy, zwiększyć wydajność układu napędowego i zmniejszyć wibracje. Oba koła zębate mają duże łożyska, łożyska kołnierzowe 6×13×5 mm wydłużają żywotność łożysk i kół zębatych.
- Najnowsza wersja zbiornika paliwa RC8B4 z elastycznym gumowym ściągaczem pokrywy i udoskonaloną sprężyną zapewniającą lepsze uszczelnienie między pokrywą a zbiornikiem.
- Tylny amortyzator podwozia RC8B4 wyróżnia się kilkoma cechami konstrukcyjnymi i możliwościami elastyczności: amortyzator tylny jest zamontowany centralnie do skrzyni biegów i ma dwa miejsca na śruby przechodzące przez podwozie, umożliwiające regulację elastyczności.
- Przednie górne ramiona zawieszenia RC8B4 są wykonane z miękkiego materiału. Pakiet obejmuje opcjonalną formowaną wkładkę „skrzydła” w celu zwiększenia docisku czołowego.
- Przednie dolne wahacze RC8B4 są wykonane z miękkiego materiału. Udoskonalona konstrukcja dla zwiększonej trwałości. Nowe zakrzywione, jednoczęściowe łączniki stabilizatora są montowane równo z drążkami za pomocą sworznia BHCS zamiast sworznia amortyzatora, co ułatwia montaż. Opcjonalne wkładki montuje się tylko do górnej sekcji.
- Tylne mocowanie skrzydła RC8B4 ma regulowane podkładki kąta skrzydła, co znacznie zwiększa wytrzymałość, aerodynamiczny kształt i większy zakres regulacji położenia amortyzatora. Dwie opcje regulacji wysokości skrzydła na tylnych rogach amortyzatora.
- Tylne skrzydło modelu RC8B4 ma więcej pionowych szczelin dla zwiększenia stabilności podczas jazdy na wprost, wyższą krawędź spływu dla zwiększenia docisku, zwiększoną wytrzymałość w różnych obszarach w celu zmniejszenia zmęczenia przy zginaniu oraz wgłębienia z tyłu służące jako szablon do wiercenia otworów.
- Ramiona kierownicze RC8B4 z centralną sekcją układu kierowniczego zamontowaną u góry, co zapewnia więcej miejsca wokół skrzyni biegów.
- Konsola środkowa RC8B4 wykonana z aluminium, zaprojektowana z udoskonaloną geometrią przodu, jest lekka i wytrzymała.
- Nakrętki ramienia kierowniczego RC8B4 są dłuższe, co pozwala zmniejszyć opór środkowej części układu kierowniczego podczas zginania.
- Drążek serwa kierowniczego RC8B4 został wyposażony w nowe, wytrzymałe stalowe złącze gwintowane.
- Niebieskie aluminiowe wsporniki wahaczy RC8B4 A i B mają kształt dopasowany do płyty podwozia.
- Przednia płyta górna z włókna węglowego RC8B4e centralizuje przednią kolumnę podwozia, aby zrównoważyć ugięcie we wszystkich kierunkach.
- Przednie wzmocnienie podwozia RC8B4 ma taką samą długość jak „krótka” wersja stosowana w starszym podwoziu, co zapewnia idealną elastyczność przodu.
- Przedni słupek nadwozia RC8B4 jest osadzony w przedniej płycie górnej i jest łatwy w montażu dzięki swojej dwustronnej konstrukcji.
- Konstrukcja misek sprężyn i gwintów osi amortyzatora RC8B4 jest wyposażona w śrubę blokującą, która utrzymuje miseczki na miejscu podczas uderzenia.
- Stalowe słupki amortyzatora RC8B4.
- W całym buggy zastosowano śruby SHCS o niskim profilu i dużej średnicy, zastępując tradycyjny system śrub i podkładek. Są one stosowane na mocowaniu serwa i tylnym słupku nadwozia.
- Nowy uchwyt i sprężyna wydechu.
- Nowe wzmocnienie obudowy elektroniki wykonane z włókna węglowego ze zmodyfikowaną pozycją serwa.
- Tylna oś 93,5 mm i przednia oś 104 mm ze sworzniami 3×14 mm zwiększają wydajność układu napędowego.
- Dwuczęściowy tylny słupek nadwozia RC8B4 wyposażony jest w gumową przelotkę, która zapewnia pewną elastyczność i wydłuża żywotność nadwozia.
- Złącza RC8B4 charakteryzują się ulepszonym gwintem, rowkowanym obszarem ułatwiającym dostęp do klucza oraz są wykonane z tego samego trwałego materiału co nasze złącza 1:10.
- Standardowe rozmiary sześciokątów w kołach to +0 mm z przodu i z tyłu.
- Standardowe wymiary stabilizatora wynoszą 2,2 mm z przodu i 2,5 mm z tyłu.
- Nadwozie RC8B4 Mu (wymawiane miu) z dodanymi liniami RWB. Obejmuje trzy różne style nosa podwozia: tradycyjny stożek nosa, skrzydło średnio-wysokie i skrzydło wysokie.
- Przekładnia 44T i zębatka 13T w przednim i tylnym mechanizmie różnicowym.
- Skrzynka na akumulator i odbiorniki RC8B3.2 z wyjmowanym uchwytem transpondera.
- Dzielone łożysko mechanizmu różnicowego RC8B3.2 z aluminiową płytą środkową.
- Amortyzatory 16 mm wyposażone w białe sprężyny przednie (9,25 obrotów) i różowe sprężyny tylne (12,0 obrotów), membrany emulsyjne, kombinowane korki odpowietrzające/emulsyjne oraz niebieskie aluminiowe pierścienie gwintowane do regulacji napięcia wstępnego sprężyny.
- Wąskie wsporniki ramion C i D RC8B3.2.
- Czteroszczękowe sprzęgło aluminiowe z dwoma szczękami kompozytowymi i dwoma aluminiowymi, dwiema sprężynami o grubości 0,95 mm i dwiema o grubości 1,0 mm oraz stalowym bębnem sprzęgłowym 13T.
Uwaga: Model nie zawiera przepustnicy, serwomechanizmów hamulcowych i kierowniczych, silnika spalinowego, odbiornika, akumulatora odbiornika NiMH lub 2S LiPo, opon i felg. Nadwozie jest niepomalowane.