Zapytanie o produkt
Kalipso 1:45
Kod produktu: 3BB5006
Kalipso 1:45
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 463,31 € |
W magazynie
Wtorek 17.06. możesz go mieć w sklepie centralnym Nademlejnská Środa 18.06. może być z tobą |
|
|
Kupić |
Kupić |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
Wyślij zapytanie-
Opis produktu
-
Informacje techniczne
Opis produktu
Billing Boats - Kalipso 1:45 - 3BB5006
Szczegółowy model RC legendarnego statku oceanograficznego Jacques'a-Yves'a Cousteau z plastikowym kadłubem o długości 940 mm od duńskiej firmy Billing Boats. Zestaw do samodzielnego złożenia w skali 1:45 dla doświadczonych budowniczych.
Łodzie rozliczeniowe
Na początku lat 50. duński architekt i były pilot wojenny RAF-u, Ejnar Billing, wystawił własnoręcznie wykonany model łodzi rybackiej w oknie sklepu hobbystycznego swojej żony. Po tym, jak zdjęcie modelu ukazało się w magazynie, pan Billing został zasypany zamówieniami na zbudowanie kilkudziesięciu egzemplarzy takiego samego modelu. Ponieważ nie był w stanie wyprodukować tak dużej ilości, pomyślał o oferowaniu łodzi jako zestawu do samodzielnego montażu — był to pierwszy masowo produkowany zestaw z drewnianą ramą z kilem, użebrowaniem i poszyciem z desek, mający jak najwierniej odzwierciedlać konstrukcję prawdziwych statków. Ta metoda konstrukcji szybko się przyjęła, a modele pana Billinga zaczęły podbijać świat. W 1958 roku założono rodzinną firmę, która do dziś nosi nazwę Billing Boats. Na przestrzeni lat konstrukcja modeli była udoskonalana i unowocześniana. W latach 60. wprowadzono stosowanie plastikowych form kadłubowych, następnie pojawiły się maszyny CNC, a na przełomie lat 80. i 90. w Billing Boats zaczęto stosować cięcie laserowe części. Obecnie firmą zarządza trzecie pokolenie Billingsów, a zarówno pływające modele RC, jak i stacjonarne modele stołowe nadal stanowią absolutny szczyt modelarstwa okrętowego.
Z przyjemnością oferujemy Państwu serię zestawów konstrukcyjnych Billing Boats, z których mogą Państwo zbudować piękne, szczegółowe pływające modele sterowane zdalnie lub stworzyć stylowy dodatek do wnętrza swojego mieszkania, który będzie emanował słonym zapachem morza i zewem dalekiego morza...
Kalipso 1:45
Kiedy 21 marca 1942 r. w stoczni Ballard w Seattle w USA zwodowano trałowiec motorowy klasy BYMS Mark 1 dla brytyjskiej Royal Navy, z pewnością nie mieli pojęcia, jaka legenda właśnie się narodziła. Okręt służył na Morzu Śródziemnym od 1943 roku pod oznaczeniem HMS J-826 (później BYMS-2026). Po wojnie statek przez jakiś czas stał na kotwicy na Malcie. W 1949 roku przebudowano go na prom umożliwiający żeglugę między Maltą a sąsiednią wyspą Gozo. W tej formie, już pod nazwą Calypso, zwrócił uwagę oceanologa Jacques'a-Yves'a Cousteau, byłego oficera francuskiej marynarki wojennej, współtwórcy akwalungu – aparatu oddechowego o otwartym obiegu, który umożliwił masowy rozwój nurkowania sportowego. Dzięki sponsorom, takim jak brytyjski magnat przemysłowy TL Guinness (który sfinansował zakup i przebudowę statku) oraz Książę Monako, Calypso został specjalnie przystosowany jako pływająca baza do badań podwodnych. Dodali podwodny taras widokowy na dziobie, komorę przejściową i dekompresyjną dla nurków, dźwig z legendarną miniaturową łodzią podwodną typu spodek, dźwigi do pontonów motorowych Zodiac, platformę dla helikoptera oraz mnóstwo sprzętu i materiałów badawczych. Od początku lat 50. XX wieku aż do 1996 roku, kiedy to zatonął w Singapurze po zderzeniu z barką portową, Calypso pływał po morzach i oceanach, rzekach i jeziorach, wiernie służąc Jacques'owi-Yves'owi Cousteau, jego synowi Philippe'owi, zespołowi francuskich nurków, a także naukowcom i filmowcom z całego świata. Zapewne mało kto nie widział któregoś z filmów dokumentalnych lub nie czytał którejś z książek, w których Kalipso gra jedną z głównych ról. Wrak statku ostatecznie podniesiono, co wywołało serię długich przepychanek i procesów sądowych dotyczących jego dalszego losu – teraz wygląda na to, że po gruntownym remoncie Calypso powróci na fale mórz.
Prawdziwy statek ma drewniany kadłub wykonany z sosny oregońskiej (aby nie przyciągał min magnetycznych), ma 42 m długości, wyporność 360 ton i jest napędzany dwoma silnikami o mocy 580 KM, co pozwala mu osiągać prędkość do 10 węzłów (oryginalny trałowiec miał 41 m długości, wyporność 270 ton, a dwa silniki o mocy 800 KM pozwalały mu osiągać prędkość do 15 węzłów; był uzbrojony w jedno działo kal. 76 mm, dwa działa kal. 20 mm i dwie wyrzutnie bomb głębinowych). Zestaw w skali 1:45 przeznaczony jest dla doświadczonych stoczniowców.
Cechy
Model Calypso ma kadłub wykonany z formowanego plastiku ze wzmocnieniami ze sklejki, pokład i nadbudówkę wykonane ze sklejki i części z plastiku. Zestaw zawiera plastikową formę kadłuba oraz inne plastikowe i drewniane części potrzebne do skompletowania modelu, akcesoria modelarskie (np. światła pozycyjne, kotwice, miniaturową łódź podwodną, helikopter itp.), wały okrętowe z tulejami oraz trójłopatowe śmigła.
Model napędzany jest dwoma silnikami prądu stałego serii 500 - 600 z regulatorami dwukierunkowymi o natężeniu co najmniej 30 A (w zależności od silników) oraz 6-7 ogniwowymi bateriami NiMH lub 2-3S LiPo o pojemności 3000 - 5000 mAh.
W zasadzie do sterowania podstawowymi funkcjami wystarczy nawet najzwyklejszy dwukanałowy zestaw RC; Do sterowania sterem kierunku wystarczy standardowe serwo. Jednak dla prawdziwego modelarza „koniecznością” jest oczywiście dodanie jak największej liczby funkcji modelu (światła, moduł dźwiękowy, niezależne sterowanie silnikiem itp.), co będzie wymagało użycia wielokanałowego zestawu RC – a kanałów nigdy nie jest wystarczająco dużo.
\r\n