Zapytanie o produkt
1:75 Sarkazm
Kod produktu: 3BB5064
1:75 Sarkazm
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 402,82 € |
W magazynie
Wtorek 17.06. możesz go mieć w sklepie centralnym Nademlejnská Środa 18.06. może być z tobą |
|
|
Kupić |
Kupić |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
Wyślij zapytanie-
Opis produktu
-
Informacje techniczne
Opis produktu
Billing Boats - 1:75 Sarkazm - 3BB5064
Na początku lat 50. duński architekt i były pilot wojenny RAF-u, Ejnar Billing, wystawił własnoręcznie wykonany model łodzi rybackiej w oknie sklepu hobbystycznego swojej żony. Po tym, jak zdjęcie modelu ukazało się w magazynie, pan Billing został zasypany zamówieniami na zbudowanie kilkudziesięciu egzemplarzy takiego samego modelu. Ponieważ nie był w stanie wyprodukować tak dużej ilości, pomyślał o oferowaniu łodzi jako zestawu do samodzielnego montażu — był to pierwszy masowo produkowany zestaw z drewnianą ramą z kilem, użebrowaniem i poszyciem z desek, mający jak najwierniej odzwierciedlać konstrukcję prawdziwych statków. Ta metoda konstrukcji szybko się przyjęła, a modele pana Billinga zaczęły podbijać świat. W 1958 roku założono rodzinną firmę, która do dziś nosi nazwę Billing Boats.
Na przestrzeni lat konstrukcja modeli była udoskonalana i unowocześniana. W latach 60. wprowadzono stosowanie plastikowych form kadłubowych, następnie pojawiły się maszyny CNC, a na przełomie lat 80. i 90. w Billing Boats zaczęto stosować cięcie laserowe części. Obecnie firmą zarządza trzecie pokolenie Billingsów, a zarówno pływające modele RC, jak i stacjonarne modele stołowe nadal stanowią absolutny szczyt modelarstwa okrętowego. Z przyjemnością oferujemy Państwu serię zestawów konstrukcyjnych Billing Boats, z których mogą Państwo zbudować piękne, szczegółowe, niepływające modele, a także stworzyć stylowy dodatek do wnętrza swojego mieszkania, przepełniony słonym zapachem morza i zewem dalekich fal...
1:75 Sarkazm
Cutty Sark o długości 280 stóp i wyporności 963 ton był jednym z ostatnich kliprów herbacianych – szybkich żaglowców, które pływały po wodach Dalekiego Wschodu i Australii. Statek został zbudowany w stoczni w Dumbarton w Szkocji i wodowany 23 listopada 1869 roku. Jest to jedyny kliper, który przetrwał do dziś – obecnie można go podziwiać w Londynie, w suchym doku na brzegu Tamizy, niedaleko wzgórza, na którym znajduje się Obserwatorium w Greenwich. Początkowo Cutty Sark wykorzystywano do transportu herbaty z Chin (do 1877 r.), następnie importowano wełnę z Australii. Po roku 1895 statek pływał pod banderą portugalską jeszcze przez 20 lat. Jest to szczytowe osiągnięcie klasycznego budownictwa okrętowego, pamiątka czasów, gdy na morzach spotykały się zarówno szlachetne drewniane żaglowce, jak i duszne i obrzydliwie dymiące statki parowe. Szybkie statki parowe z czasem przejęły transport herbaty dzięki skrótowi przez nowo otwarty Kanał Sueski, przez który klipry nie mogły wpływać, i ostatecznie niemal całkowicie wyparły żagle z morza. Cutty Sark jest przeznaczony dla zaawansowanych stoczniowców; Zaprojektowano go jako model stołowy, który nie unosi się nad blatem.
Cutty Sark ma kadłub o klasycznej drewnianej konstrukcji, wykonany z części ciętych laserowo, poszycie z desek i drewniany pokład. Zestaw zawiera wszystkie drewniane, plastikowe i metalowe części potrzebne do skompletowania modelu, akcesoria modelarskie itp.
\r\n