Top 10-kanałowy komputerowy kierownica 2,4 GHz nadajnik Futaba F-4G i T-FHSS z telemetrią/T-FHSS SR/S-FHSS/Mini-Z bez telemetrii dla modeli samochodów wyścigowych i łodzi. Ekran dotykowy HVGA, 6 cyfrowych trymerów, 8 przełączników, 1 pokrętło/przełącznik, pamięć dla 40 modeli + karta SD. Zaawansowane ustawienia programu funkcji i miksów dla samochodów, gąsienic, czołgów, łodzi motorowych. Przełączane 4 tryby jazdy. Specjalna limitowana edycja Black Edition.
Limitowana edycja Black Edition topowego nadajnika Futaba wyróżnia się atrakcyjnym wyglądem dzięki akcesoriom z metalicznym wykończeniem i rozszerzonym akcesoriom do indywidualnego dopasowania do dłoni i nawyków. T10PX wykorzystuje system transmisji F-4G 2,4 GHz z super szybką reakcją zarówno dla konkurencyjnych, jak i zaawansowanych modeli samochodów rekreacyjnych i łodzi.
Nadajnik można również przełączyć na tryby transmisji z telemetrią T-FHSS lub T-FHSS SR i S-FHSS bez telemetrii, a tym samym wykorzystać pełną gamę odbiorników T-FHSS i S-FHSS do samochodów i łodzi RC. Używając odbiornika R404SBS F-4G, masz 4 kanały PWM dla klasycznych serw (z indywidualnie regulowanym trybem dla serw Futaba SR, serw cyfrowych lub analogowych), kanały 5-10 na wyjściu szeregowym S.BUS2 dla serw S.BUS2 i możliwość przesyłania telemetrii z czujników podłączonych do gniazda S.BUS2.
Nadajnik T10PX w klasycznym designie kierownicy z uchwytem idealnie dopasowanym do dłoni jest wyposażony w sterowanie na kierownicy, spust przepustnicy, osiem przełączników przyciskowych, jedno pokrętło połączone z przełącznikiem przyciskowym i sześć cyfrowych trymerów (4 wokół kierownicy, 2 na uchwycie). Elementy sterujące są rozmieszczone (lub powielone) dla obsługi przez osoby prawo- i leworęczne (kierownica może być przesuwana w lewo lub prawo).
Kierownica i przepustnica mają szeroki zakres mechanicznych opcji regulacji, aby idealnie dopasować się do Twoich dłoni i stylu jazdy. Programowanie odbywa się za pomocą pary przycisków i dużego, podświetlanego kolorowego ekranu dotykowego LCD, co ułatwia nawigację w intuicyjnym menu. Nadajnik T10PX ma pamięć na 40 modeli, rozszerzalną w nieskończoność za pomocą karty microSD, oraz szeroki zakres zaawansowanych funkcji programowania dla popularnych i specjalnych modeli samochodów - np. niezależne sterowanie i napęd (z 2 regulatorami) przednich i tylnych kół dla gąsienic, hamulce dwuobwodowe dla dużych modeli 1:5, żyroskop do driftu, ABS, kontrola trakcji, miks dla czołgów itp.
Możesz przełączać się pomiędzy maksymalnie 4 trybami jazdy z różnymi ustawieniami dla wielu funkcji programu, co zapewnia idealne dostosowanie ustawień samochodu do warunków w różnych punktach toru wyścigowego lub zmieniających się warunków pogodowych itp.
Do obsługi nadajnika potrzebne będą 4 baterie alkaliczne AA lub baterie NiMH, lub akumulator NiMH, LiPo lub LiFe o 5 ogniwach.
System transmisyjny F-4G
Futaba F-4G 2.4GHz to nowy system transmisyjny o super szybkiej reakcji umożliwiający transmisję telemetrii i do 10 kanałów. Na kanałach 1-4 każdy kanał może (w zależności od ustawień nadajnika) pracować w innym trybie, przesyłając sygnał wąskopasmowy dla serw Futaba SR o częstotliwości powtarzania 833 Hz (okres powtarzania 1 ms), dla klasycznych serw cyfrowych o częstotliwości powtarzania 333 Hz (okres powtarzania 3 ms) lub dla serw analogowych o częstotliwości powtarzania 66 Hz (okres powtarzania 15 ms). Kanały 5-10 są przesyłane jako sygnał szeregowy dla serw S.BUS2 o częstotliwości powtarzania 66 Hz.
Układ przeniesienia napędu T-FHSS SR
Bardzo szybki system transmisji wymaga użycia cyfrowych serwomechanizmów Futaba w trybie SR. Nie pozwala na transmisję telemetrii.
Układ przeniesienia napędu T-FHSS
Ten system transmisji pozwala na przesyłanie danych telemetrycznych z czujników podłączonych do gniazda S.BUS2 w odbiorniku. UWAGA: Nadajnik nie jest kompatybilny z odbiornikami T-FHSS Air przeznaczonymi do modeli latających.
Układ przeniesienia napędu S-FHSS
System transmisji S-FHSS w trybie normalnym umożliwia wykorzystanie 5 lub więcej kanałów nadawczych z odbiornikami lotniczymi R2008SB (wszystkie 7 kanałów) i R2006GS (maks. 6 kanałów).
Układ przeniesienia napędu do Kyosho Mini-Z EVO
Ten system transmisji pozwala na sparowanie nadajnika z odbiornikiem RA-42 w popularnych samochodach Kyosho Mini-Z EVO.
System transmisji T-FHSS/S-FHSS: Tryb normalny/wysokiej prędkości
Tryb normalny pozwala na użycie dowolnego serwomechanizmu lub urządzenia RC, ponieważ okres powtarzania sygnału serwomechanizmu wynosi 13,6 ms (częstotliwość powtarzania 73,5 Hz). Tryb High Speed może używać tylko serwomechanizmów cyfrowych, w tym serii BLS i większości innych urządzeń, takich jak regulatory prędkości silników prądu przemiennego. Okres powtarzania sygnału serwomechanizmu wynosi 6,8 ms (częstotliwość powtarzania 147 Hz).
Funkcjonować:
- System transmisyjny F-4G z telemetrią, T-FHSS SR (bez telemetrii), T-FHSS-2.4GH z telemetrią, S-FHSS (bez telemetrii) i Mini-Z dla samochodów RC;
- 10 kanałów proporcjonalnych w systemie transmisyjnym F-4G / 7 kanałów proporcjonalnych w trybie transmisji S-FHSS Normal / 4 kanały proporcjonalne w systemach transmisyjnych T-FHSS SR, T-FHSS, S-FHSS (High Speed) i Mini-Z;
- sterowanie z kierownicy z regulowaną neutralizacją, możliwością przeniesienia na lewą lub prawą stronę nadajnika (dla osób lewo- lub praworęcznych) i mimośrodowym przesunięciem za pomocą adaptera (w zestawie);
- 2 wymienne kierownice o różnych średnicach, wymienny adapter umożliwiający regulację zakresu ruchu kierownicy (32° lub 34°);
- dźwignia przepustnicy z regulowanym zakresem ruchu neutralizacji dla funkcji hamowania/biegu wstecznego;
- 8 przełączników przyciskowych (można je przypisać), w tym 2 przełączniki łopatkowe na kierownicy;
- 1 pokrętło obrotowe/przełącznik przyciskowy (możliwy do przypisania);
- 6 cyfrowych trymerów (można je przypisać);
- Gniazdo słuchawkowe 3,5 mm (wyjście głosu telemetrycznego);
- Gniazdo karty microSD;
- gniazdo ładowania (w przypadku stosowania akumulatorów NiMH);
- Port USB-C umożliwiający używanie nadajnika jako kontrolera gier w symulatorach RC i grach komputerowych.
Funkcje programu:
- pamięć na 40 modeli z możliwością kopiowania, resetowania i ustawiania 10-znakowej nazwy modelu;
- rozszerzenie pamięci za pomocą karty microSD;
- wybór systemu transmisji: F-4G, T-FHSS SR, T-FHSS, S-FHSS (tryb Normal lub High Speed), Mini-Z;
- do 4 trybów jazdy dla każdego modelu (4 przełączalne zestawy ustawień);
- ustawianie wielkości odchyleń dla wszystkich kanałów;
- ograniczenie wychylenia serwomechanizmu (ograniczenie maksymalnego zakresu wychylenia przy stosowaniu mikserów);
- odwrócenie kierunku odchyleń dla wszystkich kanałów;
- subtrimsy dla wszystkich kanałów;
- ustawienia krzywej reakcji układu kierowniczego i przepustnicy: krzywa ugięcia wykładniczego, krzywa wieloliniowa z prostymi odcinkami lub krzywa zawierająca do 21 punktów, regulowana niezależnie dla skrętu w lewo/prawo i przepustnicy do przodu/do tyłu;
- regulowana szybkość reakcji układu kierowniczego i przepustnicy umożliwiająca łatwe „stępienie” lub zbyt szybką reakcję poprzez regulację jednego parametru;
- prędkość serwa sterującego i przepustnicy;
- podwójne odchylenie kierownicy;
- skokowe przyspieszenie;
- monitor serwomechanizmu (do szybkiej kontroli ruchu serwomechanizmu, szczególnie w kanałach mieszanych);
- ABS;
- bezpieczna praca na biegu jałowym;
- tryby sterowania przepustnicą/hamulcem;
- kontrola trakcji;
- start (zabezpiecza przed buksowaniem kół na nierównej nawierzchni podczas ruszania);
- wyłączenie silnika;
- przypisywanie kontroli do poszczególnych kanałów;
- awaryjne odchylenia zabezpieczające dla wszystkich kanałów;
- Ustawienia serwa S.BUS;
- zdalne sterowanie funkcjami programu regulatora prędkości Futaba;
- przypisywanie funkcji przycinania;
- przypisywanie funkcji przełączników;
- mikser do sterowania 2 serwami;
- mieszany układ hamulcowy przód/tył z 2 serwomechanizmami;
- mikser ze sterowaniem żyroskopowym;
- Mieszanka 4WS zapewniająca niezależne sterowanie osiami przednimi i tylnymi w pojazdach gąsienicowych;
- mikser do układu napędowego z 2 regulatorami prędkości;
- Mieszanka CPS do sterowania oświetleniem LED;
- mieszanka do czołgów (kontrolująca ruch pojazdów gąsienicowych);
- 5 dowolnie programowalnych miksów;
- mikser do silników zaburtowych (jednoczesne sterowanie kierunkiem i pochyleniem całego silnika w górę i w dół);
- 4 zegarki (stoper, timer, pomiar czasu okrążeń z pamięcią 80 okrążeń);
- Ustawienia serwa S.BUS;
- wyświetlacz telemetryczny;
- ustawienia czujnika telemetrycznego;
- wyjście głosowe telemetrii;
- rejestrowanie danych telemetrycznych na karcie microSD;
- Bezprzewodowa konfiguracja i aktualizacja zaawansowanego żyroskopu do samochodów driftowych GYD550.
Kompatybilne odbiorniki:
- Futaba R204GF-E S-FHSS/FHSS-2.4GHz (4-kanałowy, tylko do modeli elektrycznych);
- Futaba R2104GF S-FHSS/FHSS-2.4GHz (4-kanałowy, zasilanie 4,8–6,0 V, nie dla serwomechanizmów HV);
- Futaba R304SB T-FHSS-2.4GHz z telemetrią na S.BUS2 (4-kanałowy);
- Futaba R304SB-E T-FHSS-2.4GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (4-kanałowa, tylko dla modeli z napędem elektrycznym);
- Futaba R334SBS T-FHSS SR/T-FHSS 2,4 GHz z telemetrią na S.BUS2 (4-kanałowy);
- Futaba R334SBS-E T-FHSS SR/T-FHSS 2,4 GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (4-kanałowa, tylko dla modeli z napędem elektrycznym);
- Futaba R404SBS F-4G 2,4 GHz z telemetrią na magistrali S.BUS2 (10-kanałowa);
- Futaba R404SBS-E F-4G 2,4 GHz z telemetrią S.BUS2 (10 kanałów; kanały 5–10 w S.BUS2, tylko dla modeli elektrycznych);
- Futaba R2006GS S-FHSS w trybie normalnym (6 kanałów);
- Futaba R2008SB S-FHSS w trybie normalnym (8 kanałów, 7 używanych kanałów);
- RA-42 w trybie Mini-Z (4 kanały).
Kompatybilne czujniki telemetryczne:
- czujnik temperatury (SBS-01T),
- czujnik temperatury (SBS-01TE),
- obrotomierz z czujnikiem magnetycznym (SBS-01RM),
- tachometr do silników prądu przemiennego (SBS-01RB),
- czujnik napięcia (SBS-01V),
- czujnik prądu (SBS-01C),
- Czujnik GPS (SBS-01G, SBS-02G) – prędkość i odległość.
Zawartość opakowania:
- Nadajnik Futaba T10PX Black Edition 2,4 GHz,
- 3 mimośrodowe adaptery kierownicy APA (długi, średni, krótki),
- duża kierownica 54 mm,
- adapter zakresu kierownicy 32°,
- wkładki kątowe kierownicy 5° i 10°,
- 3 czarne gumowe uchwyty do rączki (osobno mały i duży, średni montowany na nadajniku),
- 3 białe gumowe uchwyty na rączkę (mały, średni i duży),
- 3 sprężyny neutralizujące kierownicę o różnej sztywności (osobno miękka i twarda, średnia zamontowana w nadajniku),
- 2 sprężyny neutralizujące przepustnicę o różnej sztywności (twarde osobno, normalnie montowane w nadajniku),
- 2 ograniczniki przepustnicy ograniczające ruch spustu przy pełnym otwarciu przepustnicy o 10% lub 20%,
- 3 różne dźwignie hamulca (jedna z nich zamontowana na nadajniku),
- czarny kabłąk spustowy lewy/prawy (zamontowany),
- biały kabłąk spustowy lewy, prawy i wąski,
- 2 puste przełączniki łopatkowe,
- 3 klucze imbusowe,
- 2 arkusze naklejek Black Edition,
- samoprzylepna folia ochronna na ekran LCD,
- instrukcja obsługi.