Nowa wersja podstawowego kontrolera Hobbywing do zastosowań lotniczych z rozszerzonymi możliwościami programowania. Prąd ciągły: 15 A, prąd szczytowy: 30 A, wymiary: 38×17×5 mm, waga: 10 g. Liniowy BEC 5 V/2 A, zasilacz LiPo 2S–3S.
Nowa generacja programowalnych sterowników mikroprocesorowych do bezszczotkowych i bezczujnikowych silników prądu przemiennego, zaprojektowana z wykorzystaniem możliwości najnowocześniejszej technologii półprzewodnikowej, o doskonałych właściwościach użytkowych, przy jednoczesnym zachowaniu bardzo prostej i przyjaznej dla użytkownika obsługi.
Służy do sterowania prędkością silników elektrycznych prądu przemiennego w modelach samolotów rekreacyjnych zasilanych bateriami NiCd/NiMH i LiPo/Li-ion. Kontroler jest wyposażony w mocny liniowy stabilizator mocy BEC, który dostarcza zasilanie do odbiornika i serwomechanizmów z akumulatora napędowego.
Aby ułatwić konfigurację sterownika, można skorzystać ze specjalnego urządzenia programującego LED firmy Hobbywing, które można nabyć osobno.
Opis i funkcje kontrolera:
- wyjątkowo niska rezystancja wewnętrzna dzięki zastosowaniu nowej generacji tranzystorów MOSFET;
- nadaje się do większości silników bezszczotkowych w samolotach zasilanych bateriami LiPo 2S–3S lub NiCd/NiMH 5–9-ogniwowymi;
- do zasilania z akumulatorów NiCd, NiMH, LiPo, Li-ion;
- liniowy stabilizator mocy BEC 5,0 V o obciążalności do 2 A;
- regulowany rozrząd zapewniający optymalne dopasowanie do danego silnika;
- regulowany układ PCO – rozłączenie silnika w przypadku spadku napięcia zasilania;
- bezpieczne włączanie (zapobiega uruchomieniu silnika po włączeniu);
- automatyczne cofanie przepustnicy w przypadku utraty sygnału sterującego;
- płynna liniowa regulacja gazu;
- łatwe programowanie i konfiguracja za pomocą nadajnika lub karty programującej LED Hobbywing;
- kalibracja zakresu przepustnicy zapewniająca idealne dopasowanie do sygnału sterującego z Twojego zestawu RC.
Funkcje programowalne:
- programowalny hamulec (wył./wł.);
- opcjonalny typ akumulatora (LiPo lub NiCd/NiMH);
- regulowana metoda odłączania silnika przy spadku napięcia zasilania (redukcja mocy lub natychmiastowe odłączenie);
- regulowany próg napięcia odłączenia silnika, PCO – zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora (akumulatory litowe: 2,85 V/ogniwo, 3,15 V/ogniwo, 3,3 V/ogniwo; akumulatory NiXX: 0%/50%/65% początkowej wartości napięcia);
- przywrócenie ustawień fabrycznych kontrolera;
- regulowany zapłon (wyprzedzenie zapłonu) zapewniający zwiększoną wydajność i optymalną adaptację silnika – niski (3,75°), średni (15°), wysoki (26,25°);
- Regulowany łagodny rozruch silników przekładniowych i śmigłowców w trzech etapach: normalny (300 ms), łagodny (1,5 s), superłagodny (3 s).
Funkcje ochrony kontrolera:
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem: Jeżeli silnik nie zacznie się obracać w ciągu 2 sekund od momentu wciśnięcia przepustnicy, sterownik rozłączy silnik.
- Zabezpieczenie termiczne: Jeśli temperatura sterownika przekroczy 120°C, sterownik ograniczy moc wyjściową do 60% (jeśli ustawiono funkcję łagodnego wyłączania silnika) lub całkowicie wyłączy silnik (jeśli ustawiono funkcję twardego wyłączania).
- Utrata sygnału przepustnicy: Kontroler ograniczy moc, jeśli sygnału zabraknie przez 1 sekundę. Brak sygnału przez ponad 2 sekundy spowoduje całkowite wyłączenie silnika.
- Zabezpieczenie przed przeciążeniem: Sterownik wyłączy silnik lub automatycznie go uruchomi ponownie, gdy jego obciążenie nagle wzrośnie do bardzo wysokiej wartości.
- Ochrona napięciowa: Gdy napięcie akumulatora napędowego spadnie poniżej ustawionego poziomu progowego, uruchamia się ochrona napięciowa kontrolera. Kontroler ogranicza moc wyjściową do 60% (jeśli ustawiono miękkie wyłączenie silnika) lub całkowicie wyłącza silnik (jeśli ustawiono twarde wyłączenie).
- Zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania: Jeśli napięcie akumulatora napędowego nie mieści się w zakresie dozwolonym przez kontroler, zostanie uruchomione zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania, a kontroler wyemituje sygnał ostrzegawczy, sygnalizując silnik sygnałem dźwiękowym.
Wskazówka: Przy pierwszym uruchomieniu kontrolera najpierw skalibruj zakres przepustnicy zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy można używać kontrolera i ustawiać inne parametry za pomocą nadajnika lub programatora LED.