Nowa wersja podstawowej serii kontrolerów Hobbywing do zastosowań lotniczych z rozszerzonymi możliwościami programowania. Prąd ciągły: 20 A, prąd szczytowy: 40 A, wymiary: 45×23×8 mm, waga: 19 g. Liniowy BEC 5 V/3 A, zasilacz LiPo 2S–3S.
Nowa generacja programowalnych sterowników mikroprocesorowych do bezszczotkowych i bezczujnikowych silników prądu przemiennego, zaprojektowana z wykorzystaniem możliwości najnowocześniejszej technologii półprzewodnikowej, o doskonałych właściwościach użytkowych, przy jednoczesnym zachowaniu bardzo prostej i przyjaznej dla użytkownika obsługi.
Służy do sterowania prędkością silników elektrycznych AC w modelach samolotów rekreacyjnych zasilanych bateriami NiCd/NiMH i LiPo/Li-ion. Kontroler jest wyposażony w liniowy stabilizator mocy UBEC, który dostarcza zasilanie do odbiornika i serwomechanizmów z akumulatora napędowego.
Aby ułatwić konfigurację sterownika, można skorzystać ze specjalnego urządzenia programującego LED firmy Hobbywing, które można nabyć osobno.
Opis i funkcje kontrolera:
- kontroler wyposażony jest w wydajny 32-bitowy mikroprocesor ARM M4 o częstotliwości taktowania do 96 MHz;
- Zoptymalizowana technologia sterowania DEO (Driving Efficiency Optimization) znacznie poprawia reakcję przepustnicy i wydajność sterowania stopniem mocy, obniża temperaturę sterownika;
- nadaje się do większości silników bezszczotkowych w samolotach zasilanych bateriami LiPo 2S–3S;
- do zasilania z akumulatorów NiCd, NiMH, LiPo, Li-Ion;
- liniowy stabilizator mocy BEC 5,0 V o obciążalności do 3 A;
- regulowany rozrząd zapewniający optymalne dopasowanie do danego silnika;
- regulowany układ PCO – rozłączenie silnika przy spadku napięcia zasilania;
- Tryby startu Normalny/Łagodny/Bardzo Łagodny nadają się do silników z napędem bezpośrednim, z przekładnią i bez;
- bezpieczny rozruch (zapobiega uruchomieniu silnika po włączeniu);
- Szereg funkcji zabezpieczających, takich jak zabezpieczenie rozruchowe, zabezpieczenie termiczne sterownika, zabezpieczenie termiczne kondensatora, zabezpieczenie przeciążeniowe, zabezpieczenie nadprądowe, zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania i zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego, skutecznie wydłuża żywotność sterownika;
- specjalny kabel programujący do podłączenia kontrolera do programatora LED Hobbywing, który umożliwia użytkownikowi programowanie kontrolera w dowolnym czasie i miejscu;
- kalibracja zakresu przepustnicy zapewniająca idealne dopasowanie do sygnału sterującego z Twojego zestawu RC.
Funkcje programowalne:
- Typ hamulca: Hamulec wyłączony, hamulec normalny (z intensywnością hamowania regulowaną w 3 poziomach), rewers (umożliwia włączenie biegu wstecznego silnika za pomocą dodatkowego kanału z przełącznikiem, prędkość obrotowa silnika wsteczna jest kontrolowana przez regulator przepustnicy), rewers liniowy (umożliwia włączenie biegu wstecznego silnika za pomocą dodatkowego kanału z regulatorem proporcjonalnym, za pomocą którego kontrolowana jest prędkość obrotowa silnika wsteczna).
- Siła hamowania: Intensywność hamowania można regulować w zakresie 60%, 90% lub 100% w trybie „Normalnego hamowania”.
- Metoda odłączania silnika: Miękkie wyłączenie: Kontroler stopniowo zmniejsza moc do 60% pełnej mocy w ciągu 3 sekund po aktywacji zabezpieczenia napięciowego. Twarde wyłączenie: Silnik jest natychmiast wyłączany.
- Liczba ogniw LiPo: Zalecamy ustawienie ręczne, aby uzyskać 100% niezawodną funkcję ochrony napięcia. Kontroler automatycznie oblicza liczbę ogniw podłączonego akumulatora zgodnie z regułą „3,7 V na ogniwo”, jeśli wybierzesz automatyczne wykrywanie.
- Ochrona napięciowa: Próg ochrony napięciowej można regulować i wynosi on 2,8 V/ogniwo, 3,0 V/ogniwo lub 3,4 V/ogniwo. Zabezpieczenie można również całkowicie wyłączyć.
- Rozruch: normalny (natychmiastowy), łagodny (z wolnym startem dla silników z dużymi śmigłami, przekładnią lub mniejszymi dmuchawami), bardzo łagodny (z bardzo wolnym startem dla silników z dużymi śmigłami, przekładnią lub dmuchawami od 90 mm).
- Czas: regulowany w zakresie 5°, 15° lub 25°.
- DEO Freewheel: Funkcję tę można włączać i wyłączać. Może ona zapewnić lepszą liniowość lub płynniejszą reakcję przepustnicy.
- Tryb wyszukiwania: Może być pomocny w przypadku poszukiwania modelu, który wylądował w trudnym terenie — kontroler sprawia, że silnik wydaje sygnał dźwiękowy po otwarciu przepustnicy do zera na określony czas.
Funkcje ochrony kontrolera:
- Zabezpieczenie przed uruchomieniem: Jeżeli silnik nie zacznie się obracać w ciągu 2 sekund od momentu wciśnięcia przepustnicy, sterownik rozłączy silnik.
- Zabezpieczenie termiczne: Jeśli temperatura sterownika przekroczy 120°C, sterownik ograniczy moc wyjściową do 60% (jeśli ustawiono funkcję łagodnego wyłączania silnika) lub całkowicie wyłączy silnik (jeśli ustawiono funkcję twardego wyłączania).
- Utrata sygnału przepustnicy: Kontroler ograniczy moc, jeśli sygnału zabraknie przez 1 sekundę. Brak sygnału przez ponad 2 sekundy spowoduje całkowite wyłączenie silnika.
- Zabezpieczenie przed przeciążeniem: Sterownik wyłączy silnik lub automatycznie go uruchomi ponownie, gdy jego obciążenie nagle wzrośnie do bardzo wysokiej wartości.
- Ochrona napięciowa: Gdy napięcie akumulatora napędowego spadnie poniżej ustawionego poziomu progowego, uruchamia się ochrona napięciowa kontrolera. Kontroler ogranicza moc wyjściową do 60% (jeśli silnik jest ustawiony na miękkie wyłączanie) lub całkowicie wyłącza silnik (jeśli silnik jest ustawiony na twarde wyłączanie).
- Zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania: Jeśli napięcie akumulatora napędowego nie mieści się w zakresie dozwolonym przez kontroler, zostanie uruchomione zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania, a kontroler wyemituje sygnał ostrzegawczy, sygnalizując silnik sygnałem dźwiękowym.
Wskazówka: Przy pierwszym uruchomieniu kontrolera najpierw skalibruj zakres przepustnicy zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy można używać kontrolera i ustawiać inne parametry za pomocą nadajnika lub programatora LED.