Zapytanie o produkt
Kavan Cumul 100 (zestaw)
Kod produktu: KAV02.8019
Kavan Cumul 100 (zestaw)
MOŻESZ GO MIEĆ W SKLEPIE NATYCHMIAST: | |
OC Šestka | 1 szt |
Wtorek 05.08. może być z tobą |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
Wyślij zapytanie-
Opis produktu
-
Informacje techniczne
Opis produktu
Kavan - Kavan Cumul 100 (zestaw) - KAV02.8019
Zestaw szybowca termicznego (lub motoszybowca) o wysokiej wydajności o rozpiętości 2540 mm do napędu silnikiem elektrycznym AC o mocy 300–450 W. Bardzo lekka klasyczna konstrukcja całkowicie balsowa wykonana z części ciętych CNC, kadłub z gondolą z włókna szklanego i dźwigarem ogonowym z włókna węglowego. Sterowane lotki, klapy, ster kierunku i ster wysokości. Zestaw zawiera części kadłuba zarówno do wersji szybowca, jak i elektrycznej.
Stare szybowce zwykły mówić, że właściwy model zaczyna się od rozpiętości dwóch i pół metra lub 100 cali... Z Cumul 100 można łatwo zobaczyć, że mieli absolutną rację! Potężny szybowiec termiczny jest jedną z najbardziej satysfakcjonujących maszyn w hangarze modelarza rekreacyjnego - nic nie może się równać ze spokojnymi, relaksującymi lotami w łagodnych warunkach, krążącymi w prądach termicznych pod chmurami, cichym lataniem w ciszy wczesnego wieczora, kiedy można usiąść i oglądać, jak twój elegancki model leci niemal sam...
Ale Cumul 100 potrafi o wiele więcej – dzięki całkowicie zmechanizowanemu skrzydłu z lotkami i klapami możesz dokładnie pobawić się jego ustawieniami i w pełni wykorzystać możliwości swojego skomputeryzowanego zestawu RC. Tryby lotu zwiększające penetrację podczas poszukiwania termiki lub zwiększające siłę nośną podczas krążenia w rosnącym strumieniu, niesamowicie skuteczny hamulec motylkowy do lądowania „na łeb na szyję” – to tylko kilka opcji, jak naprawdę cieszyć się lataniem z Cumul 100. A jeśli masz w sobie ducha rywalizacji, Cumul 100 spełnia przepisy międzynarodowej kategorii FAI F5J lub krajowych klas RCEP/RCEN/RCEV.
Cumul 100 to idealny projekt dla modelarza, który chce zbudować naprawdę mocny model zarówno do lotów rekreacyjnych, jak i wyczynowych. Dzięki przemyślanej konstrukcji z częściami wycinanymi CNC wyposażonymi w wypustki i nacięcia, które pasują do siebie jak elementy układanki, konstrukcja jest bardzo szybka i łatwa.
Z Cumul 100 nie zgubisz się w zawodach kategorii F5J ani w różnych klasach „enduro”. Zestaw zawiera części kadłuba zarówno do szybowca, jak i samolotu elektrycznego. Cumul 100 to nadal stosunkowo prosty model, ale nie jest przeznaczony dla początkujących.
Przednia część kadłuba składa się z laminowanej gondoli ze zdejmowaną pokrywą umożliwiającą łatwy dostęp do serwomechanizmów steru kierunku i wysokości, umieszczonych na łożu ze sklejki, odbiornika oraz ewentualnie silnika, regulatora i akumulatora napędowego.
W celu łatwej modyfikacji gondoli w celu zamontowania silnika elektrycznego, zestaw zawiera również przyrząd do sklejki do odcinania końcówki kadłuba. Część ogonowa kadłuba składa się z belki z rur węglowych z wklejonym pylonem z rdzeniem z lekkiej sklejki pokrytej balsą do mocowania poziomej powierzchni ogona. Zestaw zawiera również regulowany hak holowniczy.
Trzyczęściowe skrzydło o profilu AG 40-42 to klasyczna konstrukcja z żebrami balsowymi i sztywną osłoną skrzyni skrętnej. Główny dźwigar wykonany jest z listew świerkowych z balsową siatką, co gwarantuje wysoką wytrzymałość ramy przy bardzo niskiej wadze.
Uszy z eleganckimi wingletami są połączone z płaszczyzną centralną za pomocą złączy węglowych i kołków ustalających z duraluminium. Klapy i lotki są sterowane niezależnie przez cztery serwomechanizmy za pomocą krótkich prętów drucianych. Skrzydło jest przymocowane do kadłuba za pomocą dwóch plastikowych śrub.
Powierzchnie usterzenia wykonane są z płyt, sklejonych z części balsy ciętych CNC. Dla łatwego transportu, pozioma powierzchnia usterzenia jest zdejmowana, zabezpieczona 2 plastikowymi śrubami. Stery są sterowane za pomocą linek stalowych.
Możesz pokryć model folią do prasowania (np. przezroczystą folią Kavan lub Oracover do lotów czysto rekreacyjnych. Jeśli budujesz maszynę do zawodów, preferowana jest lżejsza folia Oralight lub podobne materiały.
Do sterowania modelem potrzebny będzie co najmniej siedmiokanałowy zestaw RC. Do lotów rekreacyjnych wystarczą dobre mikroserwa 15–20 g z metalowymi zębatkami i ciągiem co najmniej 2,5 kg/cm. Do lotów sportowych i wyczynowych nie wahaj się zainstalować mocnych i szybkich mikroserw, takich jak Kavan GO-1023MG do lotek i klap oraz Kavan GO-1020MG/GO-1021MG do steru kierunku i wysokości (mocowania dostarczone w zestawie są „szyte na miarę” dla tych serw).
Dwukomorowy akumulator LiPo o pojemności 800–1000 mAh idealnie nadaje się do zasilania elektroniki pokładowej szybowca sportowego.
Do zasilania wersji elektrycznej potrzebny będzie silnik elektryczny AC o mocy 300–450 W i średnicy 28 mm. Nasze prototypy latają z silnikami Kavan C2836-1120 i Kavan PRO 2836-1050 ze śmigłem 10×6” ze stożkiem śmigła 32 mm i kontrolerami Kavan R-40SB Plus lub Kavan PRO-40SB zasilanymi bateriami 3S LiPo 11,1 V 750–850 mAh o pojemności ładowania co najmniej 30C do lotów rekreacyjnych i 40C do lotów wyczynowych.
Zawartość opakowania
Pakiet zawiera Części z balsy i sklejki wycinane CNC, belki i deski balsowe do poszycia, laminowana gondola kadłuba, dźwigar ogonowy z rur węglowych, zestaw akcesoriów, arkusz samoprzylepnych naklejek, plan budowy w skali 1:1 i instrukcja.
Informacje techniczne
Rozpiętość [mm] | 2540 |
Długość [mm] | 1435 |
Waga od [g] | 750 |
Funkcje kontrolowane | S, W, K (2), M, K (2) |
Trudność konstrukcji | S2 |
Trudność pilotażu | P1 |