Zapytanie o produkt
Sterownik Kavan R-60SB Plus 60A SBEC AC
Kod produktu: KAV32.42023
Sterownik Kavan R-60SB Plus 60A SBEC AC
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 40,28 € |
W magazynie
Poniedziałek 22.09. możesz go mieć w sklepie centralnym Nademlejnská Wtorek 23.09. może być z tobą |
|
|
Kupić |
Kupić | |
Jesteśmy na rynku już od 35 lat = bezpieczne zakupy i profesjonalna obsługa |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
Wyślij zapytanie-
Opis produktu
-
Informacje techniczne
Opis produktu
Kavan - Sterownik Kavan R-60SB Plus 60A SBEC AC - KAV32.42023
Nowa wersja podstawowego kontrolera Kavan dla modeli samolotów z rozszerzonymi możliwościami programowania. Prąd ciągły: 60 A, prąd szczytowy: 80 A, zasilanie: 3S–6S LiPo, przełączane UBEC 5 V/7 A, waga: 68 g, wymiary: 73×30×12 mm.
Nowa generacja programowalnych sterowników mikroprocesorowych Kavan do bezszczotkowych i bezczujnikowych silników prądu przemiennego, zaprojektowana z wykorzystaniem możliwości najnowocześniejszej technologii półprzewodnikowej, o doskonałych właściwościach użytkowych, przy jednoczesnym zachowaniu bardzo prostej i przyjaznej dla użytkownika obsługi.
Służy do sterowania prędkością silników elektrycznych AC w modelach samolotów rekreacyjnych i sportowych zasilanych bateriami LiPo/Li-Ion/LiFe i NiCd/NiMH. Kontroler jest wyposażony w wydajny stabilizator mocy BEC o przełączanym trybie pracy, który dostarcza zasilanie do odbiornika i serwomechanizmów z akumulatora napędowego.
Aby ułatwić konfigurację sterownika, stosuje się kartę programującą Kavan Pro LED (stosowaną również do programowania sterowników serii Kavan Pro), która jest sprzedawana oddzielnie.
Opis i funkcje kontrolera:
- kontroler wyposażony w wydajny 32-bitowy mikroprocesor ARM M4 o częstotliwości taktowania do 96 MHz;
- Zoptymalizowana technologia sterowania DEO (Driving Efficiency Optimization) znacznie poprawia reakcję przepustnicy i wydajność sterowania stopniem mocy, obniża temperaturę sterownika;
- nadaje się do większości bezszczotkowych silników lotniczych zasilanych bateriami LiPo/Li-Ion 3S–6S;
- do zasilania z akumulatorów NiCd, NiMH, LiPo, Li-Ion;
- mocny zasilacz impulsowy, stabilizator BEC 5 V o obciążalności do 7 A;
- regulowany rozrząd zapewniający optymalne dopasowanie do danego silnika;
- regulowany układ PCO – rozłączenie silnika przy spadku napięcia zasilania;
- tryby startu normalnego/łagodnego/bardzo łagodnego nadają się do silników z napędem bezpośrednim, z przekładnią i bez;
- bezpieczny rozruch (zapobiega uruchomieniu silnika po włączeniu);
- Seria funkcji zabezpieczających: zabezpieczenie rozruchowe, zabezpieczenie termiczne sterownika, zabezpieczenie termiczne kondensatora, zabezpieczenie przeciążeniowe, zabezpieczenie nadprądowe, zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania i zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego skutecznie wydłużają żywotność sterownika;
- specjalny kabel programujący umożliwiający podłączenie kontrolera do karty programującej Kavan Pro LED, dzięki czemu użytkownik może programować kontroler w dowolnym czasie i miejscu;
- kalibracja zakresu przepustnicy zapewniająca idealne dopasowanie do sygnału sterującego z Twojego zestawu RC.
Funkcje programowalne:
- Typ hamulca: Hamulec wyłączony, hamulec normalny (z intensywnością hamowania regulowaną w 3 poziomach), rewers (umożliwia włączenie biegu wstecznego silnika za pomocą dodatkowego kanału z przełącznikiem, prędkość obrotowa silnika wsteczna jest kontrolowana przez regulator przepustnicy), rewers liniowy (umożliwia włączenie biegu wstecznego silnika za pomocą dodatkowego kanału z regulatorem proporcjonalnym, za pomocą którego kontrolowana jest prędkość obrotowa silnika wsteczna).
- Siła hamowania: Intensywność hamowania można regulować w zakresie 60%, 90% lub 100% w trybie „Normalnego hamowania”.
- Metoda odłączania silnika: Miękkie wyłączenie: Kontroler stopniowo zmniejsza moc do 60% pełnej mocy w ciągu 3 sekund po aktywacji zabezpieczenia napięciowego. Twarde wyłączenie: Silnik jest natychmiast wyłączany.
- Liczba ogniw LiPo: Zalecamy ustawienie ręczne, aby uzyskać 100% niezawodną funkcję ochrony napięcia. Kontroler automatycznie oblicza liczbę ogniw podłączonego akumulatora zgodnie z regułą „3,7 V na ogniwo”, jeśli wybierzesz automatyczne wykrywanie.
- Ochrona napięciowa: Próg ochrony napięciowej można regulować i wynosi on 2,8 V/ogniwo, 3,0 V/ogniwo lub 3,4 V/ogniwo. Zabezpieczenie można również całkowicie wyłączyć.
- Rozbieg: Określa reakcję przepustnicy podczas skokowego przyspieszania od 0% do 100%. Rozbieg normalny/łagodny/bardzo łagodny odpowiada czasowi rozbiegu wynoszącemu około 200 ms/500 ms/800 ms.
- Czas: regulowany w zakresie 5°, 15° lub 25°.
- DEO Freewheel: Funkcję tę można włączać i wyłączać. Może ona zapewnić lepszą liniowość lub płynniejszą reakcję przepustnicy.
- Tryb wyszukiwania: Może być pomocny w przypadku poszukiwania modelu, który wylądował w trudnym terenie — kontroler sprawia, że silnik wydaje sygnał dźwiękowy po otwarciu przepustnicy do zera na określony czas.
Funkcje ochrony kontrolera:
- Ochrona rozruchu: Kontroler mierzy prędkość silnika podczas rozruchu. Jeśli prędkość przestaje rosnąć lub wzrost nie jest stabilny, kontroler uzna to za nieprawidłowy rozruch. Jeśli przepustnica jest w tym momencie mniejsza niż 15%, kontroler automatycznie spróbuje ponownie uruchomić silnik; jeśli przepustnica jest większa niż 20%, należy całkowicie pociągnąć dźwignię przepustnicy, aby ponownie uruchomić silnik.
- Zabezpieczenie termiczne: Jeśli temperatura sterownika przekroczy 120°C, sterownik ograniczy moc wyjściową do 60% (jeśli ustawiono funkcję łagodnego wyłączania silnika) lub całkowicie wyłączy silnik (jeśli ustawiono funkcję twardego wyłączania).
- Utrata sygnału przepustnicy: Kontroler natychmiast wyłączy silnik, jeśli sygnał nie będzie dostępny przez 0,25 sekundy. Po otrzymaniu normalnego sygnału kontroler wznowi normalną pracę.
- Zabezpieczenie przed przeciążeniem: sterownik wyłączy silnik lub automatycznie go uruchomi ponownie, gdy obciążenie nagle wzrośnie do bardzo wysokiej wartości.
- Ochrona napięciowa: Gdy napięcie akumulatora napędowego spadnie poniżej ustawionego poziomu progowego, uruchamia się ochrona napięciowa kontrolera. Kontroler ogranicza moc wyjściową do 60% (jeśli silnik jest ustawiony na miękkie wyłączanie) lub całkowicie wyłącza silnik (jeśli silnik jest ustawiony na twarde wyłączanie).
- Zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania: Jeśli napięcie akumulatora napędowego nie mieści się w dopuszczalnym zakresie sterownika, uruchomi się zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania; sterownik zasygnalizuje ostrzeżenie, wydając sygnał dźwiękowy silnika.
Wskazówka: Przy pierwszym uruchomieniu sterownika najpierw skalibruj zakres przepustnicy zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy można używać sterownika i ustawiać inne parametry za pomocą nadajnika lub karty programującej KAVAN LED PRO.
Informacje techniczne
Używać | Samoloty |
Typ | Alternatywny |
Prąd ciągły [A] | 60 |
Maksymalny prąd szczytowy [A] | 80 |
Artykuły LiXX | 3–6 |
Napięcie BEC [V] | 5 |
Prąd BEC [A] | 7 |
Długość [mm] | 73 |
Szerokość [mm] | 20 |
Wysokość [mm] | 12 |
Waga [g] | 68 |
Regulacja | Jednokierunkowy |
Hamulec | Tak |
Wejście czujnika | NIE |
Programowalny | Tak |