BD CORTEX – jednostka stabilizacyjna

Infolinia dla klientów w godzinach 9:00-18:00: +420 774 590 258 | Czy potrzebujesz pomocy?
Cena w sklepie internetowym zawiera podatek VAT: | 350,40 € |
Tymczasowo niedostępne | |
|
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności |
Wyślij zapytanie
w zależności od dostępności |
Nie wiesz jak wybrać? Niektóre parametry są dla Ciebie niezrozumiałe? Napisz do nas swoje pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą z odpowiedzią.
#Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
Półskalowy model brytyjskiego samolotu obserwacyjnego o rozpiętości skrzydeł 1900 mm, napędzanego silnikami dwusuwowymi o pojemności 7,5 - 8,5 cm3, czterosuwowymi o pojemności 8,5 - 10 cm3 lub silnikami bezszczotkowymi klasy AXI 4120. Konstrukcja kadłuba i powierzchnie nośne pokryte powłoką Oracover. Sterowane lotki, ster kierunku, ster wysokości.
Samolot Westland Lysander powstał w połowie lat 30. XX wieku jako „samolot współpracy wojskowej” – miał wykonywać zadania rozpoznawcze, dostarczać wiadomości, bombardować i ostrzeliwać wojska lądowe. Z jednej strony była to maszyna bardzo wyrafinowana pod względem aerodynamiki – skrzydło z klapami szczelinowymi i szczelinami oraz regulowany statecznik poziomy pozwalały na niezwykle krótki czas startu i lądowania oraz minimalną prędkość zaledwie 104 km/h – ale w warunkach 1940 roku jej koncepcja dużego i niezbyt szybkiego wzmocnionego górnopłata ze stałym podwoziem dawała jej niewielkie szanse na przetrwanie. Spośród 175 Lysanderów rozmieszczonych we Francji, RAF stracił 118; Uczciwie rzecz biorąc, podobne maszyny z innych armii, w tym niemiecki Hs-126, spisały się równie fatalnie. Następnie Lysandry wycofano na potrzeby szkoleń, wykorzystywano je do holowania celów ćwiczebnych, powszechnie używano ich w ratownictwie lotniczym, a największą sławę zyskały, gdy zaopatrywały ruch oporu we Francji okupowanej — ich krótki start i lądowanie były doskonale wykorzystywane podczas lotów nocnych.
Zestaw ARF brytyjskiego samolotu rozpoznawczego i łącznikowego o klasycznej konstrukcji wykonanej w całości z balsy, napędzanego silnikiem dwusuwowym o pojemności 7,5 - 8,5 cm3, czterosuwowym o pojemności 8,5 - 10 cm3 lub bezszczotkowym silnikiem elektrycznym klasy AXI 4120 zasilanym akumulatorem LiPO 6S, przeznaczony dla doświadczonych pilotów. Prawie dwumetrowy Lysander to idealny projekt dla modelarza, który ma już doświadczenie z modelami o pojemności 6,5 - 10 cm3 i zamierza zacząć latać modelami. Dzięki wysokiemu stopniowi „wstępnego pozycjonowania” ukończenie modelu jest dość szybkie i łatwe.
Kadłub wykonany jest z klasycznej balsy i sklejki, posiada zdejmowaną laminowaną pokrywę silnika i przezroczystą pokrywę kabiny. Silnik spalinowy montowany jest do góry nogami i lekko w dół na odpowiednim łożu na sklejkowej grodzi silnika, wykorzystując dostarczone plastikowe, regulowane łoże. Silnik elektryczny można łatwo zamontować w tylnym mocowaniu. Miejsce na serwomechanizmy steru kierunku i wysokości znajduje się w kadłubie; Łatwy dostęp jest możliwy dzięki zdejmowanej przedniej górnej części kadłuba.
Dwuczęściowe skrzydło o półsymetrycznym profilu to klasyczna konstrukcja z żebrami z balsy i sztywnym poszyciem. Skrzydło wkłada się z boku na łącznik rury duraluminiowej i mocuje za pomocą rozpórek i śrub. Lotki sterowane są za pomocą pary serwomechanizmów umieszczonych w skrzydle.
Powierzchnie ogonowe wykonane są w całości z balsy. Serwomechanizmy steru kierunku i wysokości zamontowane są w kadłubie; Ster z ostrogą sprzężoną i ster wysokości sterowane są za pomocą prętów stalowych.
Cały model pokryty jest srebrną folią do prasowania Oracover, wszystkie części laminatu są malowane natryskowo farbami odpornymi na paliwo.
Podwozie jest sztywne, z głównymi nogami wykonanymi z duraluminium, wyposażonymi w aerodynamiczne osłony.
Do sterowania modelem potrzebny będzie co najmniej sześciokanałowy zestaw RC. Serwa będą spełniać normę 3 - 5 kg/cm, w przypadku samolotu elektrycznego można zaoszczędzić na wadze stosując mocne miniserwomechanizmy.
Pakiet zawiera:
Zbudowany i pokryty warstwą termoutwardzalną kadłub, powierzchnie skrzydeł i ogona, natryskowo pokryta laminatem pokrywa silnika, koła, zestaw akcesoriów, makieta wnętrza kabiny oraz ilustrowana instrukcja.
Rozpiętość [mm] | 1900 |
Długość [mm] | 1182 |
Waga [g] | 3400 - 3600 |
Powierzchnia skrzydła [dm 2 ] | 43,8 |
Funkcje kontrolowane | S,V,K(2),M |
Złożoność konstrukcji | S2 |
Trudność pilotażu | P2,P3 |
Zalecany sprzęt napędowy i RC:
ASP Lysander 2T | ASP Lysander 4T | System operacyjny Lysander 2T | System operacyjny Lysander 4T | |
Silnik | ASP S52A | ASP FS-61AR | System operacyjny MAX 55AX | OS MAX FS-a-62 |
Śmigło | MA 12x6" | MA 12x6" | MA13x6" | MA13x7" |
Zbiornik (ml) | 300-350 | 220-250 | 350 | 220-250 |
Serwo | 5x HS-HS-422 | |||
Serwa „wysokiego napięcia” | 5x HS-430BH | |||
Serwa „szerokonapięciowe” | 5x D485HW | |||
Zestaw zdalnie sterowany | min. Komputer 6-kanałowy |
Zalecany napęd i wyposażenie RC dla samolotów elektrycznych:
LIS Lysander | AXI Lysander | |
Silnik | Lisy C4120-550 | AXI 4120/18 V2 |
Śmigło | Transporter opancerzony 14x8E | Transporter opancerzony 14x8E |
Regulator | Kombinacja optyczna FOXY R-85 | FLYFUN 80A V5 |
Bateria | FOXY G2 22,2 V 5000 mAh | |
Serwo | 4x HS-225MG | |
Serwa „wysokiego napięcia” | 4x HS-7245MH | |
Zestaw zdalnie sterowany | min. Komputer 6-kanałowy |
2 rzeczy
Ta strona korzysta z plików cookies
W celu poprawy jakości naszych usług na tej stronie używamy plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, przejdź do Warunków korzystania z witryny .