Programowalny regulator prądu przemiennego do modeli samolotów i śmigłowców. Prąd ciągły: 20 A (prąd szczytowy: 30 A), zasilanie: 2–4 ogniwa LiPo, przełączany BEC 5,2 V/2,5 A, waga: 13 g, wymiary: 25×15×5 mm.
Programowalny mikroprocesorowy sterownik do bezszczotkowych, bezczujnikowych silników prądu przemiennego do modeli samolotów rekreacyjnych i sportowych zasilanych bateriami LiPo/Li-ion/LiFe. Wykorzystuje zaawansowaną zoptymalizowaną technologię sterowania, która znacznie poprawia reakcję przepustnicy i wydajność sterowania stopniem mocy. Konstrukcja sterownika uwzględnia wysoką długoterminową nośność i trwałość, co jest wymagane w dużych modelach z dużą liczbą serwomechanizmów.
Kontrolery są wyposażone w mocny stabilizator mocy przełączającej BEC z wybieralnym napięciem wyjściowym, który dostarcza zasilanie do odbiornika i serwomechanizmów (normalnych i HV) z akumulatora napędowego. Aby ułatwić konfigurację kontrolera, używana jest specjalna karta programowania LED FOXY G2, która jest dostarczana oddzielnie.
Opis i funkcje kontrolera:
- sterownik wyposażony w wydajny 32-bitowy mikroprocesor ARM M4 o częstotliwości taktowania do 72 MHz, kompatybilny z większością silników prądu przemiennego;
- nadaje się do większości bezszczotkowych silników lotniczych zasilanych bateriami LiPo/Li-ion/LiFe 2S–4S;
- specjalny stabilizator mocy dla mikroprocesora zapewniający wysoką odporność na zakłócenia i zmniejszone ryzyko utraty kontroli;
- Zoptymalizowana technologia sterowania znacznie poprawia reakcję przepustnicy i wydajność sterowania stopniem mocy, zmniejszając temperaturę sterownika;
- mocny zasilacz impulsowy, stabilizator BEC o napięciu wyjściowym 5,2 V i obciążalności 2,5 A ciągłej i 4 A szczytowej;
- BEC jest oddzielony od innych obwodów sterujących, może więc zachować prawidłowe funkcjonowanie nawet w przypadku, gdy płyta zasilająca z tranzystorami MOSFET sterownika ulegnie spaleniu;
- tryby startu normalny / łagodny / bardzo łagodny nadają się do normalnych samolotów śmigłowych, a także modeli z dmuchawami;
- proste programowanie i ustawianie za pomocą nadajnika lub karty programującej Kavan PRO LED;
- specjalny kabel programujący służący do podłączenia sterownika do karty programującej LED, dzięki któremu użytkownik może programować sterownik w dowolnym czasie i miejscu (szczegóły w instrukcji obsługi karty programującej Kavan PRO LED);
- szereg funkcji zabezpieczających – zabezpieczenie rozruchowe, zabezpieczenie termiczne sterownika, zabezpieczenie termiczne kondensatora, zabezpieczenie przeciążeniowe, zabezpieczenie nadprądowe, zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilania i zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego skutecznie wydłużają żywotność sterownika;
- kalibracja zakresu przepustnicy zapewniająca idealne dopasowanie do sygnału sterującego z Twojego zestawu RC.
Funkcje programowalne:
- Typ hamulca: Hamulec wyłączony, hamulec normalny (z intensywnością hamowania regulowaną w 7 poziomach), hamulec proporcjonalny (sterowany przepustnicą: 0-20% wychylenia przepustnicy odpowiada 100-0% hamowania, 20-100% wychylenia kontrolera odpowiada 0-100% przepustnicy);
- Siła hamowania: Intensywność hamowania można regulować w zakresie od poziomu 1 do poziomu 7 w przypadku „normalnego hamowania”;
- Metoda odłączania silnika: Miękkie wyłączanie – sterownik stopniowo zmniejsza moc do 50% pełnej mocy w ciągu 3 sekund po aktywacji zabezpieczenia napięciowego; Twarde wyłączanie: silnik jest natychmiast wyłączany;
- Liczba ogniw LiPo: Zalecamy ustawienie ręczne, aby zapewnić w 100% niezawodną funkcję ochrony napięcia. W przypadku wybrania automatycznego wykrywania kontroler automatycznie oblicza liczbę ogniw podłączonego akumulatora zgodnie z regułą 3,7 V na ogniwo.
- Ochrona napięciowa: Próg ochrony napięciowej można regulować w zakresie 2,8–3,8 V/ogniwo, ochronę można również całkowicie wyłączyć;
Napięcie BEC: Napięcie BEC stabilizatora mocy jest stałe (5,2 V); - Rozruch: normalny (natychmiastowy), łagodny (z wolnym startem dla silników z dużymi śmigłami, przekładnią lub mniejszymi dmuchawami), bardzo łagodny (z bardzo wolnym startem dla silników z dużymi śmigłami, przekładnią lub dmuchawami od 90 mm);
- Czas: regulowany w zakresie 0–30°;
- Kierunek obrotu: zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara;
- DEO Freewheel: Funkcję tę można włączać i wyłączać. Może ona zapewnić lepszą liniowość lub płynniejszą reakcję przepustnicy.
Funkcje ochrony kontrolera:
- Ochrona rozruchu: Kontroler mierzy prędkość silnika podczas rozruchu. Jeśli prędkość przestaje rosnąć lub wzrost nie jest stabilny, kontroler uzna to za nieprawidłowy rozruch. Jeśli przepustnica jest w tym momencie mniejsza niż 15%, kontroler automatycznie spróbuje ponownie uruchomić silnik. Jeśli przepustnica jest większa niż 15%, należy całkowicie pociągnąć sterowanie przepustnicą, aby ponownie uruchomić silnik;
- Zabezpieczenie termiczne sterownika: Silnik „zablokuje się”, jeśli temperatura sterownika przekroczy 110°C, co oznacza, że zabezpieczenie termiczne zostało aktywowane. Jeśli w tym czasie przesuniesz przepustnicę poniżej 60%, „blokada” zniknie, a sterownik dostarczy moc odpowiadającą położeniu przepustnicy. Jeśli przesuniesz przepustnicę powyżej 60%, „blokada” pojawi się ponownie. Temperatura sterownika podczas włączania nie może przekraczać 70°C, w przeciwnym razie nie można uruchomić silnika;
- Ochrona przed utratą sygnału przepustnicy: Kontroler natychmiast wyłączy silnik, jeśli sygnał zaniknie przez 0,25 s, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom i ryzyku wynikającemu z szybko obracającego się wirnika lub śmigła. Po otrzymaniu normalnego sygnału kontroler wznowi normalną pracę;
- Zabezpieczenie przed przeciążeniem: Sterownik wyłączy silnik lub automatycznie go ponownie uruchomi, gdy jego obciążenie nagle wzrośnie do bardzo wysokiej wartości;
- Zabezpieczenie nadprądowe: Kontroler natychmiast wyłączy silnik, jeśli szczytowy pobór prądu przekroczy maksymalną dozwoloną wartość, a następnie wznowi normalną pracę. Jeśli pobór prądu nadal przekracza maksymalną dozwoloną wartość, silnik zostanie całkowicie wyłączony.
Wskazówka: Przy pierwszym uruchomieniu kontrolera najpierw skalibruj zakres przepustnicy zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy można używać kontrolera i ustawiać inne parametry za pomocą nadajnika lub karty programującej Kavan PRO LED.